آخرین اخبارافغانستانسیاستفرهنگ عامه

فرارسیدن عید سعید قربان، سنت ابراهیمی عبودیت مبارک باد!

خبرگزاری دید: عید سعید قربان فرصت عظیمی است که خدای مهربان برای بازگشت بندگان از طرق ظلمت، تباهی و گمراهی به «صراط مستقیم» که همانا عبودیت ذات اقدس خدای سبحان است، مقرر فرموده است. این سنت الهی فلسفه ژرف «تسلیم» و پیام مبین هدایت را در شعائر خود نهفته دارد.


خبرگزاری دید فرا رسیدن ایام مبارک عید سعید قربان به تمام ملت عزیز، مخاطبان و همراهان این بنگاه رسانه‌ای تبریک عرض کرده و آرزو دارم که این ایام خجسته مقدمه‌ای باشد برای صلح سرتاسری و ثبات پایدار در کشور.
موضوع مهمی که نباید فراموش آحاد ملت ما شود، حمایت از صدیق ترین و رشیدترین فرزندان این سرزمین، نیروهای دفاعی و امنیتی‌مان و نامگذاری عید قربان به عنوان «عید سرباز» می‌باشد که در سنگرهای داغ دفاع از جان و مال و ناموس ما استوار ایستاده‌اند.
هیولای جنگ و بحران مزمن چهل ساله همانند خوره به جان ملت ما افتاده و اکنون بیش از چهار دهه است که جان ما را می‌آزارد، خبرگزاری دید با درک مسئولیت اجتماعی و ملی خویش، از طرف‌های درگیر تقاضا دارد که هرچه بیشتر برای رسیدن به آرامش تلاش کنند تا میهن و ملت ما همانند ملل دیگر با طعم آرامش و صلح شیرین کام شوند.
اخیراً برگزاری نشست سطح بلند میان‌افغانی در دوحه امیدواری فراوانی برای رسیدن به یک توافق جامع صلح خلق کرده بود، اما با دریغ که این نشست نتیجه مورد انتظار ملت را در پی نداشت، ولی با این هم هر گونه تلاش برای رسیدن به صلح را استقبال می‌کنیم و بر تداوم و تحکیم آن را تاکید.
خبرگزاری دید بار دیگر حلول ایام عید مبارک قربان را به پیشگاه ملت شریف افغانستان تبریک عرض کرده و آرزو دارد که این ایام عزیز در آرامش سپری شود.
با تقدیم احترامات
هیئت رهبری خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا