آخرین اخبارجهانسیاست

فرار از طریق میدان‌هوایی؛ تلاش رییس جمهور سریلانکا ناکام ماند

خبرگزاری دید: تلاش رییس جمهور سریلانکا برای فرار از طریق میدان‌هوایی پس از آن شکست خورد و در کشور خود گیر افتاد که کارکنان مهاجرت میدان‌هوایی مانع خروج وی شدند.

فرار از طریق میدان‌هوایی

منابع رسمی در سریلانکا صبح امروز سه‌شنبه(۲۱ سرطان) اعلان کرده است که گوتابایا راجاپاکسا سعی داشت از طریق میدان‌هوایی این کشور به خارج از کشور فرار کند، اما با بن‌بست تحقیر‌آمیز کارکنان مهاجرت میدان‌هوایی مواجه شد.
در پی اعتراضات گسترده مردم سریلانکا علیه رییس جمهور این کشور به خاطر بحران اقتصادی بی‌سابقه، گوتابایا راجاپاکسا وعده داده است روز چهارشنبه استعفا دهد و راه را برای «انتقال مسالمت‌آمیز قدرت» هموار سازد.
مقامات سریلانکا گفته‌اند که رهبر ۷۳ ساله این کشور قبل از اینکه ده‌ها هزار معترض روز شنبه محل اقامت وی را در کلمبو تسخیر کنند، این مکان را ترک کرده و می‌خواست به دبی بگریزد.
با وجود آن‌که رییس جمهور سریلانکا اصرار کرده است که از تسهیلات عمومی استفاده نخواهد کرد، اما افسران مهاجرت از رفتن به سوییت وی‌آی‌پی VIP برای مهر کردن پاسپورت وی خودداری کردند.
رییس جمهور سریلانکا و همسرش بعد از از دست دادن چهار پرواز که می‌توانست آن‌ها را به امارات متحده عربی برساند، شب را در یک پایگاه نظامی در کنار میدان‌هوایی بین‌المللی سپری کردند.
باسیل، کوچک‌ترین برادر راجاپاکسا که در ماه اپریل از سمت وزیر مالیه این کشور استعفا داده بود، صبح امروز پرواز مشابهی به امارات متحده عربی را پس از همکاری نکردن کارکنان میدان‌هوایی از دست داد.
باسیل سعی کرده از خدمات برای مسافران تجاری استفاده کند، اما کارکنان میدان‌هوایی و مهاجرت با وی همکاری نکردند.
یکی از مقامات میدان‌هوایی این کشور به فرانس پرس گفته است: برخی مسافران دیگر هم بودند که علیه سوار شدن باسیل اعتراض کردند. وضعیت پرتنشی بود، بنابراین او با عجله میدان‌هوایی را ترک کرد.
یک منبع دیپلماتیک گفته که باسیل، شهروند دوتابعیتی امریکایی، پس از آن‌که روز شنبه پاسپورت خود را در کاخ ریاست جمهوری جا گذاشت، مجبور شد گذرنامه‌ جدیدی دریافت کند.
منابع رسمی گفتند که یک چمدان پر از اسناد نیز به همراه ۱۷٫۸۵ میلیون روپیه پول نقد جا مانده بوده که اکنون در دادگاه کلمبو نگهداری می‌شود.
تا کنون از محل اختفای رییس جمهور سریلانکا خبری در دست نیست.
با این حال، یک مقام از وزارت دفاع گفته است که یک گزینه دیگر نیز برای رییس جمهور سریلانکا باقی مانده تا از این کشور فرار کند و آن هم سفر دریایی به هند یا مالدیو است.
رییس جمهور سریلانکا در حالی با چنین وضعیتی روبرو می‌شود که این کشور دچار بحران شدید اقتصادی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا