آخرین اخبارافغانستانگزارش

فرار ۱۰ فرمانده داعش از غور

۱۰ فرمانده‌ بزرگ و برجسته گروه تروریستی داعش از منطقه «غلمین و مرغاب» ولایت غور فرار کردند.
فرار یا متواری شدن ۱۰ فرمانده بزرگ گروه داعش از ولایت غور ناشی بر فشار و تهدیدات امنیتی گروه تروریستی طالبان آن گروه نیز عنوان شده‌است.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالحی خطیبی، سخنگوی ولایت غور ضمن تایید این خبر، می‌گوید:« درگیری‌های اخیر طالبان با داعش توانست تا ۱۰ فرمانده بزرگ این گروه را از این نقطه از افغانستان دور و متواری کند».
به گفته وی، نقش طالبان تناسب به داعشیان تکفیری نیز بیش‌تر است و موجودیت این روند آمار اعضای گروه داعش را روز به روز کاهش می‌دهد.
در همین حال، یک مبنع در ولایت غور که نخواست نامش در خبر افشا شود، گفت که ۱۰ فرمانده‌ داعشی از ولایات جنوبی، مشرقی و خارجی بیرون از افغانستان بودند که چندی پیش وارد خاک غور شدند.
او می‌گوید که طالبان برای این‌که قدرت شان از گروه داعش بیش‌تر است، حملات بی‌شمار امنیتی را بالای آن‌ها نیز انجام می‌دهد، تا کمر داعش در ولایت غور شکسته شود.
موصوف می‌افزاید، این ۱۰ فرد برجسته داعشی چندی پیش از دیگر ولایت‌های افغانستان جهت سرباز گیری وارد غور شدند و در روزهای عید سعید قربان از این ولایت فرار کردند.
همچنین عبدالحمید ناطقی، عضو بر حال شورای ولایتی غور با تایید فرار داعشیان از منطقه مرغاب و غلمین می‌گوید: چندی پیش احمد شاه و شاه ولی دو فرمانده‌ی بزرگ گروه «طالبان و داعش» با هم صحبت کردند که از این بعد، هیچ فرمانده از داعشیان و طالبان از بیرون از خاک غور نباشند که در این ولایت فعالیت تروریستی و تکفیری کنند.
احمد شاه از طالبان، شاه ولی از داعشیان در این دیداری که با هم داشتند به این نتیجه رسیدند که بایستی فرماندهان و اعضای دیگر گروه‌های داعش و طالبان از این ولایت بیرون شوند و به ولایات شان سفر کنند.
آقای ناطقی بیان می‌دارد، در حال حاضر فرزند قاری رحمت الله یکی از فرمانده بزرگ گروه داعش در ولایت غور از سه ماه بدین‌سو در بند افراد گروه طالبان می‌باشد و تاکنون نیز رها نشده ‌است.
این مقام در شورای ولایتی غور خاطرنشان کرد، اگر این روند ادامه داشته باشد و فرزند قاری رحمت الله به دست طالبان باقی بماند، این فرمانده‌ برجسته داعش در ولایت غور مجبور است، با دولت یکجا شود.
گفتنی است دو تا سه ماه پیش آغاز درگیری‌های افراد طالبان و داعشیان تکفیری در ولایت غور بود که تلفات زیادی به هر دو گروه تروریستی وارد شد، بیش‌تر این تلفات مربوط به اعضای گروه داعش گزارش شده‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا