آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

فرانسه و هند: خاک افغانستان نباید به منبع تروریزم تبدیل شود

خبرگزاری دید: فرانسه و هند با تأکید بر اطمینان از این‌که خاک افغانستان نباید به منبع تروریزم تبدیل شود، خواستار اقدامات مستحکم علیه تمامی گروه‌های تروریستی از جمله لشکر طیبه، جیش محمد و حزب المجاهدین شدند.


وزارت خارجه هند به تازگی در بیانیه‌ای گفته است که گروه‌های کاری مشترک هند و فرانسه در پاریس ملاقات کرده و ضمن محکوم نمودن تروریزم در همه نوع آن بر موضع واحد در مبارزه با تهدید تروریستی پافشاری کردند.
این نشست که روز گذشته صورت گرفته است، طرفین در باره ممنوعیت تروریست‌ها و نهادها به عنوان یکی از ابزارهای مبارزه با تروریزم تبادل نظر کردند و اطلاعاتی را در مورد اولویت‌ها و رویه‌ها برای پیگیری تحریم‌ها و شناخت نهادها و افراد تروریستی به اشتراک گذاشتند.
در بیانیه این وزارت همچنین تأکید شده است: باید اطمینان حاصل شود که قلمرو افغانستان مطابق با قطعنامه ۲۵۹۳ شورای امنیت سازمان ملل متحد به منبع رادیکال‌سازی و تروریزم در سطح منطقه یا جهان تبدیل نمی‌شود و دیگر هرگز برای تهدید یا حمله به کشوری یا پناه‌دادن، عضوگیری یا آموزش تروریست‌ها یا برنامه‌ریزی یا تأمین مالی حملات تروریستی استفاده نمی‌شود.
دو کشور بر لزوم انجام «اقدامات هماهنگ» علیه تمام شبکه‌های تروریستی از جمله القاعده و داعش و همچنین لشکر طیبه، جیش محمد و جزب المجاهدین پافشاری کرده است.
همکاری‌ها در عرصه‌های مبارزه با تروریزم، مقابله با قاچاق مواد مخدر و قاچاق اسلحه از جمله سایر موضوعات مورد بحث بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا