آخرین اخباراسلایدشوافغانستانگزارش

فراه کشتارگاه نیروهای امنیتی

گزارشات از سوی اعضای شورای ولایتی فراه مبنی بر وضعیت بد امنیتی در این ولایت حاکی است و  گفته می‌شود که ۸۰ درصد خاک فراه تحت کنترول طالبان است.

به گزارش خبرگزاری دید، دادالله قانع، معاون شورای ولایتی فراه می‌گوید: این ولایت از سوی تعداد زیادی از افراد طالبان به محاصره گرفته شده و هر شب در حملات این گروه بر پوسته‌های نیروهای امنیتی، تعداد زیادی از سربازان کشته و زخمی می‌شوند.
به گفته آقای قانع، با این‌که ۸۰ درصد از خاک فراه زیر نفوذ طالبان قرار دارد، اما حکومت محلی و مرکزی نسبت به وضعیت امنیتی این ولایت بی‌توجهی می‌کنند.
معاون شورای ولایتی فراه، مستقیما والی و فرمانده پولیس این ولایت را به بی‌کفایتی متهم می‌کند.
از سوی هم جمیله امینی، یک عضو دیگر شورای ولایتی فراه می‌گوید: «نگرانی از وضعیت امنیتی شمار زیادی از باشند‌گان را از ولسوالی‌ها و مرکز شهر مجبور به ترک خانه‌های‌شان کرده است.»
تلاش کردیم دیدگاه مقام‌های امنیتی در ولایت فراه را در مورد وضعیت امنیتی این ولایت داشته باشیم، اما آنان پاسخی به تماس‌های‌مان ندادند.
با این همه رییس شورای ولایتی فراه با این‌که تحرکات طالبان در این ولایت را می‌پذیرد، اما وضعیت امنیتی را زیاد قابل نگرانی نمی‌داند.
فرید بختور رییس شورای ولایتی فراه، ضعف مقام‌های محلی در فراه نمی‌پذیرد اما حکومت مرکزی را نسبت به وضعیت امنیتی فراه به بی‌توجهی متهم می‌کند. این در حالی است که در جریان ماه‌های اخیر پوسته‌های امنیتی ولایت فراه اکثر شب‌ها و روزها مورد حملات تهاجمی افراد طالبان قرار می‌گیرند که تاکنون تلفات را نیز در پی داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا