آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

فرماندهان جهادی و بزرگان بلخ: به طالبان اجازه نمی‌دهیم به مزارشریف حمله کنند

خبرگزاری دید: نمایندگان احزاب، فرماندهان جهادی و متنفذین در ولایت بلخ طی گردهمایی در مقام این ولایت، از آمادگی‌شان برای دفاع از شهر مزارشریف خبر دادند و تاکید کردند که اجازه‌ نمی‌دهند این شهر سقوط کند.


منابع حکومتی بلخ می‌گویند که نمایندگان احزاب سیاسی، فرماندهان جهادی و متنفذین در بلخ، روز دوشنبه طی نشست امنیتی در مقام ولایت بلخ از فراهم کردن بیش از ۲ هزار نیروی مردمی در کنار نیروهای امنیتی برای دفاع از مزارشریف خبر دادند.
آنان تاکید داشتند که به طالبان اجازه‌ ورود به مزارشریف را نمی‌دهند و از این شهر دفاع می‌کنند.
محمد افضل حدید رییس شورای ولایتی بلخ گفته که این نیروها روی یک برنامه و پلان منظم کار می‌کنند که طبق آن در کنار نیروهای امنیتی در سنگرهای نبرد قرار داشته باشند.
در همین حال، باشندگان مزارشریف و نمایندگان شورای ولایتی بلخ بسیج احزاب و نیروهای مردمی را در کنار نیروهای امنیتی امیدوار کننده می‌خوانند و تاکید دارند که باید در شرایط حساس مردم در کنار همدیگر باشند تا مخالفین نتوانند بیش از گذشته پیشروی کنند.


این در حالی است که بسم‌الله محمدی سرپرست وزارت دفاع ملی در مراسم معرفی خود در این وزارت از مردم خواسته بود در هرجایی که هستند در کنار نیروهای امنیتی بسیج شوند. به گفته وی، دولت آماده است که تسهیلات لازم برای حمایت از نیروهای مردمی علیه طالبان را فراهم کند.
شماری از رهبران احزاب سیاسی به شمول عطا محمد نور، محمد محقق و مارشال دوستم نیز توافق کرده‌اند که بار دیگر، در تفاهم با دولت افغانستان، مردم را مسلح و آن‌ها را در جنگ علیه طالبان رهبری کنند.
طی روزهای اخیر شماری از باشندگان تخار، میمنه و پروان نیز برای تامین امنیت‌شان بسیج شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا