آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

فرمانده ارتش امریکا: هنوز جنگ با تروریزم خاتمه نیافته/ با طا-لبان در ارتباط هستیم

خبرگزاری دید: رییس ستاد مشترک ارتش امریکا ضمن تاکید بر این‌که جنگ امریکا با تروریزم به پایان نرسیده، می‌گوید که مقام‌های نظامی امریکایی همه‌روزه با طا-لبان در ارتباط هستند.


جنرال مارک میلی رییس ارتش امریکا روز چهارشنبه (به وقت محلی) در اجلاس امنیتی آسپن، اشتراک و سخنرانی کرد. او در این اجلاس درباره قدرت نظامی چین، مسئله تایوان و خروج آشفته از افغانستان صحبت کرد.
وی گفت که خروج امریکا از افغانستان به معنای «رها کردن متحدان» نیست. او افزود: «ما ۲۰ سال در افغانستان حضور داشتیم و به این کشور خدمات زیادی ارائه کردیم. بنابراین خروج ما از افغانستان رها کردن یک متحد نبود».
این مقام ارشد نظامی امریکا درباره تحلیل چین، روسیه یا دیگر رقبای منطقه‌ای امریکا از خروج این کشور از افغانستان گفت که نباید «خروج ما به عنوان ضعف تلقی شود». او اضافه کرد: «اگر چین، روسیه یا هر کشور رقیب دیگری نتیجه حضور ما را به عنوان ضعف تحلیل کند، اشتباه کرده‌است. اکثر اوقات امریکا دست‌کم گرفته می‌شود و در طول تاریخ تحلیل‌های اشتباهی در مورد آن ارائه شده‌است؛ اما من به هر کشوری اخطار می‌دهم که امریکا را کشوری ضعیف در نظر نگیرند».
رییس ستاد مشترک ارتش امریکا همچنین در مورد ارتباط با دولت طا-لبان در افغانستان گفت که «ما همچنان به صورت روزانه با گروه طا-لبان در ارتباط هستیم و سعی می‌کنیم امریکایی‌ها را از افغانستان خارج کنیم».
او در عین حال گفت که جنگ امریکا با تروریزم به اتمام نرسیده؛ زیرا تروریزم یک ایدئولوژی است و از آن به عنوان یک ابزار برای دستیابی به یک هدف سیاسی استفاده می‌شود. به گفته او، امریکا از این پس با حضور استخباراتی در منطقه غرب آسیا با تروریزم مبارزه خواهد کرد.
دولت بایدن که زیر انتقادات شدید پس از خروج پرهرج‌ومرج از افغانستان قرار گرفته، اعلام کرده که امریکا به اهداف خود در این کشور رسیده و تروریزم تضعیف شده؛ اما کم‌تر از دو ماه پس از خروج، مقامات نظامی امریکا هشدار دادند که داعش و القاعده در افغانستان در حال تقویت هستند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا