آخرین اخبارجهانسیاست

فرمانده امریکایی: منابع ما برای کشف و دفع تهدیدات از افغانستان کاهش یافته

خبرگزاری دید: رییس فرماندهی عملیات‌های ویژه امریکا اذعان کرده است که پس از خروج نیروهای این کشور از افغانستان، منابع اطلاعاتی برای کشف و دفع تهدیدات تروریستی از افغانستان کاهش یافته است.

فرمانده امریکایی

جنرال ریچارد کلارک رییس فرماندهی عملیات‌های ویژه امریکا روز گذشته به کمیته خدمات تسلیحاتی سنای این کشور گفته است که خروج از افغانستان باعث شده منابع اطلاعاتی و واکنش به تهدیدات بالقوه کاهش بیابد.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر این‌که آیا این به معنای محدودیت اثربخشی عملیات در منطقه است، گفت: من نمی‌توانم اینجا بنشینم و بگویم که این طور نیست.
جنرال کلارک همچنین اصرار کرده است که این چالش‌ها – و فقدان حملات – به این معنا نیست که نیروهایش کاملاً قادر به عملیات‌های نظارتی نباشند.
او گفته است: طی ۲۰ سال گذشته، ما در قابلیت‌های [اطلاعاتی] بسیار خوبی پیشرفت کرده‌ایم. ما می‌توانیم ماموریت‌های ضد تروریزم را در افق انجام دهیم و این را در گذشته نشان دادیم.
از سویی هم، مقامات وزارت دفاع امریکا گفته‌اند که آن‌ها باید هر چند ساعت یک بار هواپیماهای بدون سرنشین تجسسی را از پایگاه‌های نظامی دورتر اعزام کنند تا از افغانستان تحت کنترول طا-لبان اطلاعات جمع ‌آوری کند.
به گفته این مقامات، داشتن یک پایگاه نزدیک‌تر باعث صرفه‌جویی در زمان و کاهش هزینه‌ها می‌شود.
با این حال، گفت‌وگوهای مقامات امریکایی برای به دست آوردن پایگاه نظامی در نزدیکی افغانستان تا کنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ است.
اظهارات کلارک جدیدترین اظهارات مقامات ارشد نظامی در هفته‌های اخیر بود که به کم‌بود توانایی ارتش برای نظارت بر افغانستان اذعان می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا