آخرین اخبارافغانستانسیاست

فرمانده طالبان: آزمایشگاه‌های تریاک در شهرها بسته شود

یک فرمانده طالبان در ولایت هلمند دستور داده است که تمام آزمایشگاه‌های مواد مخدر که در مناطق شهری و تحت کنترول آنان است به مکان‌های دیگری منتقل شود.
روزنامه گاردین در تازه‌ترین گزارش خود نگاشته است که فرمانده طالبان در ولایت هلمند دستور داده است تا آزمایشگاه‌های مواد مخدر از شهرها منتقل شود؛ زیرا حملات هوایی ایالات متحده که این تاسیسات را هدف قرار می‌دهند، تعداد زیادی غیر نظامیان را نیز می‌کشند.
طی گفت‌وگویی که در گروه «واتس آپ» صورت گرفته، والی طالبان برای ولایت هلمند به نام «ملا منان» گفته است:« به خاطر یک فابریکه، صد ها تن از مردم عام در معرض خطر بمب‌ها و موشک‌ها قرار دارند.»
بر اساس این گفت‌وگو ملا منان خواستار «تغییر مکان این تاسیسات به کوه‌ها و دره‌ها» شده است.
در پیامی، ملا منان گفته است:« هواپیماهای بدون سرنشین در حال پرواز در هوا هستند و آن‌ها به دلیل بمباران، مردان، زنان و کودکان را تهدید می‌کنند. ما باید به مردم توضیح دهیم که اگر آن‌ها کارخانه‌های مواد مخدر را در خانه‌های عمومی متوقف نکنند، به زندان خواهند رفت.»
وی افزوده است:« هر طالبی که اجازه چنین امکانات را می‌دهند، مجازات خواهند شد.»
جان محمد به گاردین گفته است:« حملات هوایی چندین خانه را در شهر برام شاه – یک شهر مرزی که معروف به بازار تجارت مواد مخدر است – با خاک یکسان کرده است.»

وی همچنان گفته است:« کاکای من، یک چوکی‌دار ( نه یک فرمانده طالبان) در این بازار بود که هدف بمب‌های ایالات متحده قرار گرفت و کشته شد. از او هفت بچه به جا مانده است.»
در حمله دیگری در موسی قلعه، حاجی حبیب‌الله تولید کننده مواد مخدر را همراه با همسر و فرزندانش کشت که خشم مردم محل را برانگیخت.
با این همه، سخنگوی ارتش امریکا به گاردین گفته است که در ۱۰۰ حمله هوایی به آزمایشگاه‌های مواد مخدر به هیچ فرد ملکی آسیب نرسیده است.
منبع: روزنامه گاردین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا