آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستمنطقه

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ایران کابل آمد


وزارت دفاع اعلام کرده است که قاسم رضایی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ایران در راس یک هیئت ارشد دولتی وارد کابل شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد رادمنش سخنگوی وزارت دفاع درباره این سفر به رسانه‏ها گفت که هدف از این سفر گفت‏وگو در زمینه همکاری دو کشور در مبارزه با تروریزم و قاچاق مواد مخدر است.
او مدت این سفر را دو روزه اعلام کرد و گفت که طرف ایرانی با هیئت‌های مرزی افغانستان گفت‌وگو خواهد کرد.
آقای رادمنش تاکید کرد که همکاری دقیق‌تر و مشارکت برای مبارزه با تروریزم هم از اهداف این سفر است تا از فعالیت تروریستی در منطقه جلوگیری شود.
رسانه‌های ایران بارها از کشته شدن سربازان مرزی این کشور در نوار مرزی افغانستان و ایران گزارش داده و مقام‌های ارشد افغانستان هم ایران را متهم کرده‌اند که از نیروهای شورشی مخالف دولت افغانستان به خصوص طالبان حمایت می‌کنند.
حدود یک هفته قبل رسانه‌های ایران گزارش دادند که دو مرزبان هنگ مرزی آن کشور در پاسگاه تپه طالب خان شهرستان زابل در استان سیستان و بلوچستان کشته شده‌اند.
چند روز قبل از این سفر، آقای رضایی پی‌گیری حمله افراد مسلح به مرزبانان ایرانی را در زابل از جمله موضوعاتی اعلام کرد که در دستور کار سفر او به افغانستان قرار دارد.
خبرگزاری رسمی ایران – ایرنا – نیز هدف از این سفر را بررسی فرآیند توافقات دوجانبه و پی‌گیری ارتقای تعاملات مرزی اعلام کرده ‌است.
طرف‌های ایرانی و افغانستان در این دیدارها در مورد بررسی وضعیت مرزهای مشترک، بهبود روند همکاری‌های نظارتی و مرزبانی، تسهیل تبادل اطلاعات و هماهنگی برای مبارزه با موادمخدر مذاکره خواهند کرد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا