آخرین اخباراجتماعافغانستان

فرمانده پولیس بلخ: زورمندان مانع تطبیق قانون می‌شوند


سید کمال سادات فرمانده پولیس بلخ می‌گوید وساطت افراد زورمند باعث آن شده که فساد در نیروهای پولیس هم‌چنان تصفیه ناشده باقی بماند.
آقای سادات می‌گوید، مجرمین را باز داشت می‌کند اما دوباره با وساطت زورمندان، ار ارگان‌های عدلی و قضایی رها می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری دید، برنامه‌ای زیر عنوان «نظارت جامعه از عملکرد پولیس» توسط موسسه انکشافی سنایی در فرماندهی پولیس ولایت بلخ برگزار شد.
محمد رفیق برومند مسئول دفتر ساحوی موسسه انکشافی سنایی گفت: «بررسی‌های ما نشان می‌دهد که نظر به یک و نیم سال پیش، رضایت مردم در ولایت بلخ از پولیس ملی بیشتر شده است. با تمام آن اما، اشخاصی در نیروهای پولیس وجود دارند که با استفاده از لباس پولیس از مردم اخاذی می‌کنند.»
در همین حال، سید کمال سادات فرمانده پولیس بلخ در این رابطه به خبرنگاران گفت:« مجرمین در نیروهای پولیس از چشم ما پنهان نیستند ما بارها آن‌ها را شناسایی کرده و به سارنوالی معرفی کرده‌ایم اما آن‌ها به واسطه افراد زورمند دوباره آزاد شده‌اند.»
سادات می‌افزاید: واسطه‌گری‌ها باعث جلوگیری از مبارزه با فساد در نیروهای پولیس شده است. اما ما با تمام توانایی در مقابل آن خواهیم ایستاد.
از سویی هم، شیرجان درانی سخنگوی فرماندهی پولیس بلخ می‌گوید: تنها در ماه گذشته دو سرباز و یک ساتنمن به دلیل فساد و اخاذی از مردم، شناسایی شده و از کار برکنار شده‌اند.
پیش از این نیز، تعدای از مردم بلخ از وجود فساد در نیروهای امنیتی این ولایت شکایت کرده بودند.
چندی پیش نیز فرمانده پولیس بلخ از انتقال مواد مخدر توسط افراد زورمند به ولایت بلخ توسط موترهای شیشه سیاه، به رسانه‌ها گفته بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا