آخرین اخبارافغانستانگزارش

فرمانده پولیس فراه معلم ورزشی است نه فرمانده نظامی


طی یک نیم ماه‌ گذشته ۱۰۵ تن از افراد نظامی و غیر نظامی در نتیجه زد وخوردهای جنگجویان طالب با نیروهای امنیتی، در ولایت فراه کشته و زخمی شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، بانو جمیله امینی، رییس شورای ولایتی فراه، با تایید این خبر می‌گوید: در این مدت زمان ۶ پاسگاه نیروهای امنیتی این ولایت به اختیار اعضای گروه طالبان درآمده‌است.
به گفته او جنگجویان طالب در یک کیلومتری شهر فراه رسیده‌اند که آمار زیادی از مردم این ولایت بی‌جا و مهاجر به دیگر ولایات کشور شده‌اند.
وی، تصریح می‌کند در این میان ۹۰ تن از نیروهای دولتی و افراد ملکی کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شده‌اند.
رییس شورای ولایتی فراه، می‌افزاید، مناطق نوبهار،رج،گلنکان، روکل و… از جمله ساحات مربوط به ولسوالی‌های شیب‌کوه و پشت‌کوه است که به دست طالبان سقوط کرده است.
این دو ولسوالی نزدیک‌ترین مناطق به مرکز شهر فراه است.
خانم امینی در ادامه خاطر نشان کرد فرمانده پولیس فراه استاد یا (معلم) سپورت (ورزشی) است که به عنوان فرمانده پولیس این ولایت ایفای وظیفه می‌کند.
او می‌گوید وضع موجود پیرامون مسایل امنیتی ناشی بر عدم سیستم مناسب فرمانده پولیس فراه بوده که مردم این ولایت در این وضع ناامنی زندگی دارند.
رییس شورای ولایتی فراه، تاکید می‌کند که دولت مرکزی باید برای مردم این ولایت یک فرمانده با تجربه و مسلکی تعیین کند تا امنیت در فراه تامین شود.
این مقام علاوه می‌کند هر چند با فرمانده پولیس فراه در پیوند به مشکلات ناامنی‌ها صحبت‌های را داشته اما فرمانده پولیس فراه گفته که هر برنامه‌ی که انجام می‌شود طبق دستورات و هدایت ریاست‌جمهوری کشور است.
خانم امینی در ادامه می‌گوید، نیروهای امنیتی ولایت فراه در حال حاضر هیچ رسیدگی درستی از سوی دولت برای شان نمی‌شود، تا آن‌ها به خوبی فعالیت خود را انجام دهند.
در این مورد با تلاش‌های زیاد نتوانستیم نظریات مقامات پولیس ولایت فراه را با خود داشته باشیم.
در همین حال محمد ناصر مهری، سخنگوی والی فراه می‌گوید: هر چند مشکلات امنیتی در ولسوالی پشت‌کوه و شیب‌کوه وجود دارد، اما نیروهای امنیتی از قدرت بالای در وصف ناامنی‌های اعضای گروه طالبان برخوردارند.
این مقام بیان می‌دارد شهر نه، بلکه ولسوالی‌های ولایت فراه در محاصره سقوط طالبان قرار ندارد، تا مردم این ولایت نگران باشند.
به گفته مهری، اداره محلی فراه با تلاش‌های زیاد در صدد آن است، تا نگرانی‌های امنیتی برای مردم این ولایت کمتر شود.
سخنگوی والی فراه می‌افزاید، افرادی که از ولایت فراه به دیگر ولایات کشور بی‌جا و مهاجر شدند برخواسته از مشکلات امنیتی نیست، بلکه از حضور و فعالیت‌های تروریستی طالبان در خانه‌های مردم نیز عنوان شده‌است.
گزارش‌ها از ولایت فراه حاکی از آن است که این نقطه از غرب کشور در آستانه سقوط به دست طالبان قرار دارد.
جنگ طالبان با نیروهای امنیتی، به مرز یک کیلومتری شهر فراه رسیده‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا