آخرین اخباراجتماعافغانستانفرهنگ و دانش

طی یک همایش

فرهنگيان هرات از«پروسه كابل» اعلام حمایت کردند


شماري از فرهنگيان و فعالان اجتماعی-مدنی ولایت امروز در تالار مطبوعات رياست اطلاعات و فرهنگ این ولایت گردهم آمدند و با حمایت از پروسه کابل تاكيد نمودند كه نياز اساسی امروز افغانستان وحدت و همبستگی است.
به گزارش خبرگزاری دید، در اين گردهمايی محمد آصف رحيمی، والی ولايت هرات و شماری از مقامات دولتی نیز شرکت کرده بودند.
آريا رئوفيان، رييس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات، واكنش جامعه فرهنگی را نسبت به مسايل جاری در كشور نشان از بلوغ فكری و سياسی این قشر عنوان كرد و گفت: جمعی از جوانان و فرهنگيان گردهم آمده‌اند تا پيرامون رويدادهای مهم از جمله پروسه كابل ابراز نظر کنند که این خود بلوغ فکری این قشر را نشان می‌دهد.
اين مقام فرهنگی گفت که پروسه كابل يكی از دست‌آوردهای بزرگ دولت افغانستان در سال روان است.
در همین حال، محمد آصف رحیمی، والی هرات، به ارواح شهدای حوادث اخیر در کشور اتحاف دعا کرده و گفت که حالا بر همگان ثابت شده كه تروريزم مرز نمی‌شناسد و تروريستان مردم بی‌گناه را در خيابان‌ها به گلوله می‌بندند.
والي هرات تصريح كرد که حملات تروريستی در کشور و ایران نشان دادكه هيچ جای جهان امن نيست.
به باور آقای رحیمی، پروسه كابل، يكی از مهم‌ترين برنامه‌های دولت افغانستان بود كه با حمايت جهان روبه‌رو شد.
آقاي رحيمی از ابتكار فرهنگيان هرات به خاطر تدوير اين همايش قدردانی کرد و در عين حال تاكيد کرد كه نقش فرهنگيان در فعاليت‌های حماسی و اجتماعی بویژه پروسه صلح غير قابل انكار است.
آقاي رحيمي افزود: فرهنگيان نيز نقش عظيمی در زير سوال بردن مشروعيت هراس‌افکنان دارند.
والي هرات در عين حال بیان داشت که دشمنان نه تنها كه مردم ما را با اين قساوت مي‌كشند، بلكه مي‌كوشند تفرقه‌هاي قومي را دامن بزنند و در صفحات اجتماعي با نام‌هاي مستعار برعليه نظام و مردم تبليغ کنند.
اين مقام بلندرتبه دولتي در حالي كه نقش فرهنگيان را در خنثي ساختن توطیه‌ها ارزنده خواند، گفت: همه‌ی ما بايد يكصدا از نظام و حكومت خود حمايت كنيم تا از اين امتحان موفق به در آييم.
در اخیر اين نشست، فرهنگيان هرات با صدور قطع‌نامه‌یی حملات اخير تروريستي به خصوص انفجار مسجد جامع بزرگ شهر هرات را تقبيح و حمايت خود را از پروسه كابل اعلام كردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا