آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

فرود هواپیمای قطری به دعوت وحید قتالی در فراه/ حکومت مرکزی خبر ندارد

برخی مسئولان نمایندگان شورای ولایتی فراه از فرود یک هواپیمای قطری در میدان هوایی فراه سخن گفته و آن را به دعوت سید وحید قتالی می‌دانند.

برخی مسئولان نمایندگان شورای ولایتی فراه از فرود یک هواپیمای قطری در میدان هوایی فراه سخن گفته و آن را به دعوت سید وحید قتالی می‌دانند.
به گزارش خبرگزاری دید، شاه‌محمود نعیمی معاون شورای ولایتی فراه می‌گوید که این هواپیمای قطری دو روز پیش به صورت مستقیم از دوحه به فراه پرواز کرده است.
معاون شورای ولایتی فراه فرود هواپیمای قطری را به دعوت سید وحید قتالی خوانده و افزوده است که آنان( قطری‌ها) همه ساله در فصل زمستان برای شکار و بررسی برخی پروژه‌ها به این بخش کشور سفر می‌کنند.
آمدن اعراب برای شکار به حوزه غرب کشور بی‌سابقه نیست و چند سال پیش نیز برخی آنان به دعوت یکی از رهبران جهادی به ولایت هرات سفر کرده و به شکار پرندگان کمیاب در حیات وحش کشور پرداختند.
آقای نعیمی از سرمایه گذاری قطری‌ها روی میدان هوایی فراه یاد کرده و می‌گوید که در این بخش دولت قطر ۳ میلیون دالر هزینه کرده است.
او افزود که پیش از این هواپیمان آنان در کابل می‌نشست و سپس به ولایت فراه توسط هواپیماهای داخلی سفر می‌کردند، چون میدان هوایی فراه غیر معیاری بود، ولی اکنون به صورت مستقیم به آن فرود می‌آیند.
به گفته معاون شورای ولایتی فراه، قطری‌ها در جنگل محافظت شده‌ای که مساحت آن نزدیک به ۲۰ هزار جریب زمین است برای مدت ۲۰ تا ۳۰ روز به شکار می‌پردازند.
گفته می‌شود که این منطقه در ۴۰ کیلومتری شهر فراه بوده و زیر کنترول مخالفان مسلح دولت است.
در همین حال، خیرمحمد نورزایی عضو دیگر شورای ولایتی فراه می‌گوید، هواپیمای عرب‌های قطر بدون هماهنگی با حکومت افغانستان و به گونۀ مستقیم از دوحه وارد فراه شده است.
با این همه، تاکنون نه مسئولان محلی فراه و نه مقامات کابل در این مورد چیزی به رسانه‌ها نگفته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا