آخرین اخباراجتماعافغانستان

فروش زغال سنگ در برخی نقاط کابل ممنوع شد

وزارت امور داخله در اقدامی تازه و برای مبارزه با آلودگی هوا در شهر کابل، خرید و فروش زغال سنگ را در این شهر ممنوع اعلام کرد.

وزارت امور داخله در اقدامی تازه و برای مبارزه با آلودگی هوا در شهر کابل، خرید و فروش زغال سنگ را در این شهر ممنوع اعلام کرد.
به گزارش خبر گزاری دید، کابل بعد از این که در لیست آلوده‌ترین شهرهای دنیا قرار گرفت وزارت امور داخله خرید و فروش زغال سنگ را در برخی نقاط این شهر ممنوع اعلام کرد.
در چند روز گذشته شهر کابل با شاخص بیش از ۲۰۰ در صدر فهرست آلوده‌ترین شهرهای جهان قرار داشت.
این اقدام وزارت امور داخله برای باشندگان کابل را که در فقر زندگی می‌کنند و ارزان‌ترین مواد سوخت آنان زغال سنگ است، با مشکلات مواجه کرده است.
این تصمیم حکومت مردم را با مشکلاتی روبرو کرده است. مردم حتی نمی‌توانند به جای زغال سنگ از چوب استفاده کنند، زیرا هر هفت کیلو چوب سوخت ۱۰۰ افغانی به فروش می‌رسد.
مروه امینی معاون سخنگوی وزارت داخله گفته است: رهبری این وزارت خرید و فروش را در برخی از نواحی کابل که زغال سنگ در حمام‌ها، بلند منزل‌ها و بعضی از کارخانه‌ها که به صورت غیر استفاده می‌شد و مردم از آلودگی هوا شکایت داشته‌اند منع کرده است.
وی همچنان گفته است که خرید و فروش زغال سنگ به صورت کل منع نشده بلکه موردی بوده و شامل ساحات خاص می‌شود، اما در آینده پلان بر این است که در صورت منع کامل استفاده از زغال سنگ چه بدیلی در نظر گرفته شود تا از یک سو از آلودگی هوا کاسته شود و از طرف دیگر شهروندان متضرر نشوند و در تنگنا قرار نگیرند.
شهر کابل از جمله آلوده‌ترین شهرهای جهان است و یک گزارش تحقیقی نشان داد که آلودگی هوا در کابل جان مردم را بیشتر از تروریزم گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا