آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

ناتو:

فساد اداری در افغانستان باید از بین برود/ سال آینده در مورد خروج تصمیم می‌گیریم

رهبران سازمان اتلانتیک شمالی (ناتو) می‌گویند که در مورد خروج از افغانستان اوایل سال آینده تصمیم می‌گیرند. این سازمان تأکید می‌کند که فساد اداری باید در این کشور از بین برود.
به گزارش خبرگزاری دید، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو به تازگی در مصاحبه‌ای گفته است که این سازمان در مورد تنظیم نیروهایش در افغانستان اوایل سال آینده تصمیم خواهد گرفت.

آقای استولتنبرگ گفته است که آنچه واضح است این است که امریکا نیروهایش را کاهش می‌دهد، اما ناتو باید اوایل سال آینده در مورد ماندن یا ترک افغانستان تصمیم بگیرد.
وی با بیان اینکه ناتو به این دلیل به افغانستان آمده تا این کشور دوباره به پناه‌گاه امن برای تروریستان تبدیل نگردد، افزود: «بنابر این، اوایل سال آینده، ما باید تصمیم سختی بگیریم: یا ترک می‌کنیم و دستاوردها به خطر خواهد افتاد، اما حداقل از افغانستان بیرون می‌شویم؛ یا می‌مانیم و به مشارکت در عملیات نظامی چالش‌برانگیز در افغانستان ادامه می‌دهیم».

از سویی هم، همزمان با برگزاری نشست جنوا در مورد افغانستان، استفانو پونتیکوروو نماینده ارشد ملکی ناتو در افغانستان بر محو فساد اداری تأکید کرده است.
آقای پونتیکوروو گفته است: «فساد اداری در افغانستان باید از بین برود. نیازمندی‌های مردم افغانستان باید در اولویت قرار گیرد. مأموریت آموزشی ناتو و صندوق اعتماد ارتش ملی افغانستان به مبارزه با فساد و ایجاد نهادهای امنیتی قوی کمک می‌کنند».
وی تأکید کرد که همسایگان افغانستان در حمایت از این کشور در مسیر صلح، ثبات و رفاه نقش اساسی دارند.
نماینده ملکی ناتو افزود: «افغانستان صلح‌آمیز و با ثبات به نفع همه است».
گفتنی است که ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو به تازگی در تماس تیلفونی به جو بایدن رییس جمهور منتخب امریکا در رابطه به همکاری‌های ایالات متحده و ناتو بحث و تبادل نظر کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا