آخرین اخبارافغانستانسیاست

فشارها بر طالبان بیشتر می‌شود

فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش امریکا می‌گوید که با وجود افزایش در حملات طالبان، این گروه نمی‌تواند از طریق خون‌ریزی برنده جنگ در افغانستان شود.
به گزارش خبرگزاری دید، جنرال «جوزف وتل» روز جمعه (۲۱ ثور) در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان گفت که ایتلاف بین‌المللی به رهبری امریکا فشارهای نظامی، اجتماعی و دیپلوماتیک را بر طالبان افزایش می‌دهد تا این گروه مجبور به رو آوردن به مذاکره شود.
جنرال وتل همچنین از طالبان خواست تا این گروه از آنچه او فراخوان بسیار سخاوت‌مندانه صلح توسط حکومت افغانستان خواند، استفاده کنند.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پس از اعلام عملیات نظامی طالبان موسوم به «خندق»، حملات این گروه در نقاط مختلف افغانستان افزایش یافته است.
عملیات «خندق» طالبان در حالی اعلام شده که ولایات مختلف افغانستان به خصوص شهر کابل از آغاز سال‌نو خورشیدی شاهد مرگبارترین حملات انتحاری بوده است.
در نتیجه حملات طالبان و گروه تروریستی داعش، تنها در شهر کابل صدها غیر نظامی به شمول زنان و کودکان کشته و زخمی شدند.
طالبان در دو سال گذشته، عملیات بهاری‌شان را به نام‌های رهبران پیشین خود منصوری و عمری راه‌اندازی کردند که به گفته مقامات نظامی افغانستان، هر دو عملیات با شکست مواجه شد.
در واکنش به افزایش حملات گروه طالبان، جنرال جوزف وتل فرمانده فرماندهی مرکزی اردوی ایالات متحده گفت: «نقشی که طالبان بازی می‌کنند نه تنها در شمال کشور، بلکه در سایر نقاط افغانستان بسیار بی‌ثبات‌کننده است و ما تا زمانی بالای آنان فشار نظامی وارد خواهیم کرد که به میز مذاکره بیایند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا