آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاستصلح

فشار برای توقف حملات طالبان؛ خلیلزاد قطر رفت

وزارت امور خارجه امریکا می‌گوید که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه این وزارت در امور روند صلح افغانستان برای فشار آوردن بر طالبان جهت توقف حملات تهاجمی شان به دوحه رفته است.


به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه امریکا به تازگی در بیانیه‌ای گفته است که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه این وزارت در امور روند صلح افغانستان به تازیخ ۸ اگست واشنگتن را به مقصد دوحه ترک کرده است تا برای توقف حملات تهاجمی طالبان بر آن‌ها فشار آورد.
بیانیه وزارت خارجه امریکا با اشاره به این‌که خلیلزاد در دوحه به تنظیم یک پاسخ بین‌المللی به وضعیت رو به وخامت افغانستان کمک خواهد کرد، بیان داشته است: در چندین دور جلسات برنامه‌ریزی‌شده در طول سه روز، نمایندگان کشورهای منطقه و فراتر از آن و همچنین سازمان‌های چندجانبه برای کاهش خشونت و آتش‌بس و تعهد برای به رسمیت نشناختن دولت تحمیل‌شده از راه زور، فشار خواهند آورد.
بیانیه افزود که خلیلزاد بر طالبان فشار می‌آورد تا حملات تهاجمی خود را متوقف و روی یک راه‌حل سیاسی که تنها مسیر برای ثبات و توسعه در افغانستان است، تمرکز نمایند.
این وزارت همچنین نسبت به حملات طالبان که منجر به تلفات افراد ملکی و جنایات ضد بشری شده، ابراز نگرانی کرده است.
بیانیه تأکید کرد: صلح از طریق مذاکره تنها راه پایان جنگ است و ایالات متحده به همکاری با همه طرف‌ها و ذینفعان منطقه‌ای و بین‌المللی برای پیشبرد اجماع بر سر راه‌حل سیاسی ادامه خواهد داد.
با این حال، قرار است نشست ترویکای گسترده امروز در دوحه برگزار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا