آخرین اخباراجتماعافغانستان

فعالان مدنى در بلخ: حکومت مسئول ناامنى‌ها است!

شمارى از فعالان مدنى و خبرنگاران در ولايت بلخ در همايشى، حمله به مراكز اجتماعى – فرهنگى تبيان و خبرگزارى صدای افغان (آوا) را محكوم كرده، دولت را مسئول ناامنى‌ها دانستند.
به گزارش خبرگزارى ديد، شمارى از فعالان مدنى و خبرنگاران ولايت بلخ طى همايشى در ساختمان شوراى عالى صلح اين ولايت، حمله به مركز اجتماعى- فرهنگى تبيان و خبرگزارى آوا را غير انسانى و غير اسلامى خوانده، اين حمله را محكوم كردند.
میرروئین انصاری يكى از فعالان مدنى در بلخ مى‌گوید: دولت با ايجاد چند پارچگى در ميان احزاب و حكومت، باعث شده تا حاكميت تضعيف شده و مخالفان مسلح دولت قوت بگيرند.
از سويى هم، سید محمد یزدان‌پرست مدیر نشرات رادیو نهاد می‌گوید: اين حمله نشان داد كه هراس‌افکنان در مقابل نيروهاى امنيتى شكست خورده‌‌اند.
يزدان‌پرست اضافه مى‌کند: در چنين شرايط خاص دولت بايد يک‌پارچه شود نه اين كه به حذف چهره‌های مردمى پرداخته؛ عده‌ای را خودسرانه برکنار و عده‌ای را بى‌محاكمه تبعيد كند.
سید رضا موسوی که به نمایندگی از مرکز فرهنگی – اجتماعی تبیان در این گردهمایی حضور یافته‌ بود، با انتقاد از عمل‌کرد حکومت و جامعه جهانی برای تأمین امنیت شهروندان کشور گفت: حکومت می‌تواند امنیت و مصئونیت را به وجود بیاورد، به شرطى كه مسئولانه عمل كند.
روز پنجشنبه هفته گذشته، در نتيجه سه انفجار پى‌هم در ساختمان مركز تبيان و خبرگزارى آوا، بیش از ۴۰ تن كشته و بیش از ۸۰ نفر دیگر زخمی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا