آخرین اخباراجتماعافغانستانامنیت و حوادث

ما صلح می‌خواهیم؛

فعالان مدنی جوان: طالبان باید آتش‌بس کنند!

«ما صلح می‌خواهیم!» حرکتی صلح خواهانه در متن بحران کرونا، جنگ خونین و اختلافات سیاسی است که از سوی جمعی از جوانان فعال مدنی در کابل راه‌اندازی شد. این جوانان صلح را ضرورت مبرم جامعه خوانده و یک صدا می‌گویند که ما صلح می‌خواهیم!


به گزارش خبرگزاری دید، فردین فدایی مسئول جامعه مدنی جوانان افغانستان، امروز جمعه(۱۹ ثور) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت صلح یک نیاز مبرم برای مردم افغانستان است و همه باید در راستای صلح دست به دست هم بدهیم تا صلح را به کشور خود بیاوریم.
وی همچنان گفت، جنگ در افغانستان تعداد زیادی از هموطنان ما را معلول و معیوب ساخته، اطفال ما را یتیم و ما امروز خواستیم صدای خود را بلند کنیم که در این ماه مبارک رمضان در چندین ولایت جوانان ما در حال افطار به قتل می‌رسند.


وی از گروه طالبان خواست تا به جنگ خاتمه بدهند.
فدایی به طالبان: تا کی حالت دست بیگانگان قرار می‌گیرید، تا چه وقت مردم بی‌گناه ما را شما به قتل می‌رسانید، روزی خواهد شد که شما با خشم ملت افغانستان روبرو شوید.
این فعال مدنی از گروه طالبان خواست که «اگر واقعاً شما در این کشور طرف‌دار دارید بیایید در انتخابات شرکت کنید».


وی ضمن اشاره به بلند شدن صدای صلح خواهی از گوشه‌های مختلف افغانستان، گروه طالبان را متهم به مزدوری برای بیگانگان کرده و این گروه را مسئول شعله‌ور شدن جنگ در کشور دانست.
در ادامه، حامد پویا روزنامه نگار و عضو جامعه مدنی جوانان افغانستان گفت: از طالبان می‌خواهیم تا بیایند به حقانیت مردم افغانستان و حقانیت جامعه مدنی و نیروهای امنیتی تن بدهند و دست از خشونت و برادر کشی بردارند؛ در صورتی که آن‌ها به این اعمال خود ادامه بدهند شکستگی‌ها بیشتر خواهد شد که نه مردم افغانستان و نه کشورهای همسو با دولت افغانستان نمی‌توانند این شکستگی‌ها را ترمیم کنند.
هرچند ویروس کرونا با گذشت هر روز در کشور بیشتر گسترده می‌شود و در همین راستا کشورهای منطقه و جها از طالبان خواسته‌اند که آتش‌بس کند، ولی این گروه تاکنون حاضر به آتش‌بس با حکومت افغانستان نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا