آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

فعالان مدنی در بلخ: به بهانه آتش‌بس طالبان را تجهیز نکنید!


نهادهای مدنی در ولایت بلخ طی یک گردهمایی در روضه مبارک در کنار کبوتران سفید که نماد صلح و صلح‌خواهی است؛ اعلام کردند که از طرح آتش‌بس دولت با طالبان مسلح حمایت می‌کنند، اما به شرطی که دولت به این بهانه طالبان را تجهیز نکند.
به گزارش خبرگزاری دید، نهادهای مدنی در این گردهمایی از طرح هرگونه صلحی حمایت کردند اما خواهان برقراری صلح پایدار شدند و نه طرح‌هایی که بیشتر جنبه نمایشی و تشریفاتی دارد.
نجیب پیکان فعال مدنی در ولایت بلخ گفت: اگر حمایت از طرح آتش‌بس سبب اکمال نیروهای طالبان می‌شود، قابل قبول ما نیست اما اگر برای صلح است ما از آن حمایت می‌کنیم.


آقای پیکان هم‌چنان افزود، تاکید ما بر صلح پایدار است و طرحی که این صلح پایدار را محقق سازد نه طرح‌هایی که پس از مدتی جنگ را دوچندان کند.
در همین‌ حال، سیدمحمد یزدان‌پرست از اعضای نهادهای مدنی گفت: مردم ما سال‌هاست که صلح می‌خواهند و ما از هر طرحی که به صورت راستین به سوی این صلح حرکت کند حمایت می‌کنیم.
به دستور آقای اشرف غنی رییس دولت وحدت ملی، نیروهای دولتی از ۲۷ رمضان الی ۵ عید فطر آتش‌بس یک‌جانبه با طالبان برقرار خواهند کرد.
گفتنی است که آقای غنی هم‌چنان به نیروهای امنیتی دستور داده تا در برابر هر نوع حمله و تعرض، برای تأمین امنیت مردم آمادگی‌های قاطع و همه‌جانبه داشته‌ باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا