آخرین اخباراجتماعافغانستان

فقر سراسری و مشکلات جوانان؛ عروسی جمعی ۱۲ زوج در کابل برگزار شد

رسول شهزاد-کابل

مسئولان یک بنیاد خیریه با برگزاری عروسی دسته‌جمعی می‌گویند که ما به دنبال ترویج فرهنگ اسلامی هستیم و از این طریق به مصارف کمرشکن و عنعنات ناپسند نه می‌گوییم. فقر سراسری نیز در کشور عامل اصلی بالا رفتن سن ازدواج در کشور دانسته می‌شود.

بنیاد خیریه امام جواد به مناسبت نیمه شعبان سالروز میلاد حضرت مهدی امام دوازدهم شیعیان مراسم جشن عروسی ۱۲ جوان بی‌بضاعت را به گونه دسته جمعی برگزار کرده و بر ترویج فرهنگ ازدواج‌های آسان تاکید کرد.

این مراسم امروز جمعه(۱۹حوت) با حضور جوانان، فرهنگیان و ده‌ها ‌تن از شهروندان در کابل برگزار شد.

حاجی عبدالله احمد یار رییس بنیاد خیریه امام جواد هدف از برگزاری جشن‌های عروسی دسته‌جمعی را مبارزه با فرهنگ نادرست و ترویج فرهنگ ازدواج‌های آسان عنوان کرد‌.

عبدالله احمد یار

آقای احمد یار گفت: ما امروز دومین جشن عروسی را با کمک خیرین برگزار کردیم که ۱۲ زوج جوان به خانه بخت می‌روند.

جوانان نیز از برگزاری و ترویج عروسی‌های دسته جمعی خرسند بوده و می‌گویند که ازدواج آسان می‌تواند اقتصاد خانواده‌ها را بهتر کند.

از سویی هم، انجینر ادریس رسولی رییس انجمن وصال کوثر گفت: ما با برگزاری چنین مراسم‌ها در پی آن هستیم تا از مصارف کمرشکن و عنعنات ناپسند در جامعه جلوگیری و بتوانیم زمینه زادواج جوانان را فراهم کنیم.

ادریس رسولی

آقای رسولی افزود که وقتی پدر یک دختر از داماد صدها هزار افغانی می‌گیرد باعث می‌شود که فردا دخترش در خانه شوهر با فقر و بدبختی زندگی کند. مصارف‌ گزاف که باعث مهاجرت جوانان به کشورهای همسایه شده است باید از بین برود و مردم زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند.

گفتنی است که مراسم‌های عروسی در میان خانواده‌ها با هزینه‌های سرسام‌آور برگزار می‌شود. علمای دینی و برخی از نهادهای خیریه در پی ترویج مراسم عروسی های دسته جمعی هستند تا از این طریق عنعنات ناپسند از بین برود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا