آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

فلسطین درد مشترک همه مسلمانان است/ مذاکرات صلح را در مساجد برگزار کنید

شماری از علما و باشندگان کابل با تأکید به آزادی فلسطین، از حکومت افغانستان خواستند تا سفارت فلسطین را در کابل ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری دید، ده‌ها تن از علما و شهروندان شهر کابل، امروز در همایشی تحت عنوان «صدای ملت افغانستان؛ صدای قدس، صدای آزادگی» از حکومت افغانستان خواستند تا سفارت فلسطین را در کابل ایجاد کند.

«مولوی محمد سرور عمری» عالم دین در این همایش با بیان این که بیت‌المقدس قبله اول مسلمانان جهان است، گفت: معراج حضرت پیامبر اسلام (ص) از این مکان مقدس آغاز شد و ما حداقل کاری که باید انجام دهیم، ابراز همدردی با فلسطینیان است.

عمری به رسمیت شناختن بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسراییل از سوی امریکا تقبیح کرد و افزود: از رژیم صهیونیستی و حامیان‌شان می‌خواهیم تا دست از تجاوز بردارند.

وی تصریح کرد: از حکومت افغانستان می‌خواهیم تا سفارت فلسطین را در کابل ایجاد کند و از کشورهای اسلامی می‌خواهیم که اسراییل را تحت فشار قرار دهند.

در همین حال، «فضل الکریم سعادی» از علمای دینی، در این همایش به ضرورت وحدت بین امت اسلامی تأکید کرد و گفت: مجالس پیرامون قدس و هم‌صدایی با ملت فلسطین هیچ ارتباطی با سفارت‌خانه‌ها و نهادهای خارجی ندارد.

سعادی افزود: مردم افغانستان با ملت فلسطین درد مشترک دارند و اشغال این کشور، درد مشترک همه مسلمانان جهان است.

وی خطاب به ملت فلسطین گفت: ما معذوریم که در صف جهاد در غزه قرار نگرفتیم، زیرا ما نیز در سیطره اهداف شوم خارجی‌ها قرار گرفته و همه روزه قربانی می‌دهیم، ولی برگزاری این گونه مجالس گواه این است که قدس را فراموش نکرده و نخواهیم کرد.

این عالم دینی با اشاره به گفت‌وگوهای صلح بین طالبان و چهره‌های سیاسی در مسکو، اظهار داشت: اگر ادعای اسلامیت و مسلمان بودن دارید، پس این مذاکرات را به جای نشستن در زیر سقف قصرهای مجلل در کنار زنان برهنه روسی، زیر سقف مسجد برگزار کنید.

در این همایش، اشتراک کنندگان با شعار «الله اکبر» خواستار آزادی فلسطین از زیر سیطره اسراییل شدند.

این در حالیست که همه ساله و در جمعه آخر ماه مبارک رمضان که مصادف است به روز جهانی قدس، از این روز در اکثریت کشورهای اسلامی گرامی‌داشت می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا