آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

داوودزی:

فهرست اشتراک‌کنندگان لویه جرگه تا ۲۰ حمل نهایی می‌شود

محمدعمر داوودزی رییس دبیرخانه‌ شورای عالی صلح و نماینده‌ رییس‌ جمور در امور منطقه‌ای برای اجماع صلح، امروز «یک‌شنبه، ۴ حمل»گفت که فهرست اعضای اشتراک‌کننده‌ لویه جرگه مشورتی صلح تا ۱۶ روز دیگر (۲۰ حمل) نهایی می‌شود.

محمدعمر داوودزی رییس دبیرخانه‌ شورای عالی صلح و نماینده‌ رییس‌ جمور در امور منطقه‌ای برای اجماع صلح، امروز «یک‌شنبه، ۴ حمل»گفت که فهرست اعضای اشتراک‌کننده‌ لویه جرگه مشورتی صلح تا ۱۶ روز دیگر (۲۰ حمل) نهایی می‌شود.
آقای داوودزی که در یک کنفرانس خبری در کابل صحبت می‌کرد، افزود که شورای عالی صلح بسته‌های معلوماتی برای درج مشخصات اشتراک‌کنندگان این لویه جرگه را تا سه روز دیگر به ولایت‌ها و نهادهای سیاسی و مدنی غیردولتی ارسال می‌کند.
به گفته‌ او، این نهادها پس از دریافت این بسته‌ها یک هفته فرصت دارند که نماینده‌شان را برای شرکت در لویه جرگه انتخاب کنند.
رییس دبیرخانه‌ شورای عالی صلح تصریح کرد که آن‌عده از نهادهایی که نماینده‌ اشتراک‌کننده‌اش انتخابی نباشد، بر اساس رهنمود لویه جرگه‌ مشورتی، نمی‌توانند در این جرگه اشتراک کنند.
او همچنان افزود که اشتراک‌کنندگان پس از آن‌که انتخاب شدند، باید مشخصات‌شان را در یک فورمه‌ معلوماتی درج کنند و این فورمه را توسط والی و رییس شورای ولایتی ولایات خود، تایید کنند.
آقای داوودزی همچنان در این نشست گفت که تمامی تدابیر ترانسپورتی و تشریفاتی برای برگزاری لویه جرگه‌ مشورتی نیز گرفته شده است.
از سویی هم او با اشاره به تعداد اشتراک‌کنندگان این جرگه‌ مشورتی گفت که ۱۷۵۰ عضو اشتراک‌کننده از ولایات و ۷۵۰ عضو دیگر آن نیز مربوط به نهادهای سیاسی و مدنی غیردولتی می‌باشند.
آقای داوودزی افزود: «از میان اشتراک‌کنندگان ما ۷۵۰ عضو اشتراک‌کننده‌ی نهادهای مدنی و سیاسی غیردولتی را به ۲۴ کتگوری تقسیم کرده‌ایم که دو کتگوری آن مربوط به مهاجرین ما در پاکستان و ایران می‌شود.»
همچنان به گفته‌ او، برای رسانه‌ها، هنرمندان و جامعه‌ی علمی کشور نیز کتگوری‌هایی در نظر گرفته شده است.
رییس دبیرخانه‌ شورای عالی صلح علاوه کرد که از جمله‌ این ۲۴ کتگوری، ۳۰ درصد آن را زنان تشکیل می‌دهد.
همچنان او با اشاره به حضور جوانان در لویه جرگه‌ مشورتی صلح گفت که برای اشتراک جوانان فیصدی در نظر گرفته نشده است، ولی به آنان به عنوان نیروی فعال کشور، سهم اشتراک بیشتری داده خواهد شد.
آقای داوودزی در حالی از تکمیل فهرست اعضای اشتراک‌کننده‌ی لویه جرگه‌ مشورتی صلح خبر می‌دهد که قرار است این جرگه به تاریخ ۹ ثور سال روان خورشیدی در کابل برگزار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا