آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرسیاست

فوزیه کوفی برنده جایزه «تنوع و توسعه پایدار» شد

بانو فوزیه کوفی عضو هیئت مذاکره کننده دولت با طالبان و نماینده پیشین بدخشان در مجلس نمایندگان جایزه «تنوع و توسعه پایدار» خانه آسیا را از آن خود کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، هیئت داوران جایزه‌ ۲۰۲۱ خانه آسیا پس از بررسی ۵۲ نامزد دریافت جوایز در چهار بخش، در جلسه‌ روز دوشنبه(۱قوس) ۲۱ دسامبر که در مادرید برگزار شد، جوایزی به چهار نامزد اهدا کرد.

فوزیه کوفی در بخش تنوع و انکشاف پایدار به‌ خاطر فعالیتش در عرصه‌ حمایت از حقوق زنان و کودکان، نقش سیاسی‌اش برای صلح در افغانستان، و به‌خاطر تعهدش به آموزش کودکان و زنان، «زولیو ریوس» در بخش فرهنگ و اجتماع به‌خاطر افشاگری‌اش از واقعیت چین و به‌ عنوان رییس نشریه آبزرور سیاست چین و «IGADI» نشریه پیرویی «ساتوری ایدیسیون» در بخش اقتصادی و کارآفرینی به ‌خاطر کارهای برجسته‌اش در نشر آثار مرتبط به جاپان در زبان اسپانیایی و «دانشگاه سانتو توماس فلیپین در بخش آموزشی و علمی» جایزه‌ خانه آسیا را از آن خود کرده‌اند.
فوزیه کوفی سیاست‌مدار و فعال حقوق زن متولد ولایت بدخشان است. او دو دور به‌ حیث نماینده مردم بدخشان در مجلس نمایندگان افغانستان خدمت کرده و در تصویب قوانین مهم از جمله قانون منع آزار و اذیت زنان و کودکان در افغانستان نقش فعال داشته است.
جایزه‌ خانه‌ آسیا در سال ۲۰۰۴ میلادی ایجاد شده است. این جایزه همه ساله به افراد و نهادهای دولتی و خصوصی به‌ خاطر کار شان در عرصه‌ همکاری‌های اقتصادی، اجتماعی، آموزشی، فرهنگی، توسعه پایدار، حقوق بشر و تنوع در قاره آسیا اهدا می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا