آخرین اخبارافغانستانسیاست

دولت‌ساز:

قاعده بازی را رعایت کردیم/ پروسه انتخابات را به گروگان نگیرید!

کمیته سیاسی تیم دولت ساز می‌گوید که این تیم همواره قاعده بازی انتخابات و رقابت سیاسی را رعایت کرده و خواستار اعلان نتیجه انتخابات در زمان معین شده از سوی کمیسیون انتخابات است.

کمیته سیاسی تیم دولت ساز می‌گوید که این تیم همواره قاعده بازی انتخابات و رقابت سیاسی را رعایت کرده و خواستار اعلان نتیجه انتخابات در زمان معین شده از سوی کمیسیون انتخابات است.
به گزارش خبرگزاری دید، کمیته سیاسی دولت‌ساز با نشر خبرنامه‌ای امروز دوشنبه( ۲۷ عقرب) نسبت روند بازشماری آرا، اعلان نتیجه انتخابات و همچنان اتهام حمایت نیروهای مسلح ملی از این تیم واکنش نشان داده است.
متن کامل خبرنامه:
خبرنامه مطبوعاتی کمیته سیاسی تیم انتخاباتی دولت ساز
مورخ ۲۷ عقرب ۱۳۹۸
كميته سياسى دسته انتخاباتى دولت‌ساز عصر امروز تحت رياست محترم محمد عمر داوودزى رييس عمومى اين ستاد تدوير جلسه نمود و موضوعات مهم ذيل را مورد بحث قرار داد: تیم دولت ساز انتخابات را میکانیزم اساسی گذار مدیریت سیاسی و یک قدم مهم برای اعتماد سازی بین ملت شریف افغانستان و رهبری حکومت منتخب آینده می‌داند. در روشنی دیدگاه استراتیژیک دولت سازی که با انتخابات ریشه می‌گیرد، ما روی اسقلالیت کمیسیون انتخابات تاکید نموده و شفافیت انتخابات را پایه‌ اصلی مقبولیت و مشروعیت حکومت آینده می‌دانیم. از ملت بزرگ افغانستان به خاطر حوصله‌مندی شان در جریان شمارش آرا تشکر نموده، اطمینان می‌دهیم که آرا و اراده‌ تان را پاس می‌داریم. آن چنان که شما ملت شریف افغانستان، کمیسیون‌های انتخاباتی ونهادهای ناظر ملی و بین‌المللی در جریان قرار دارید، تیم دولت ساز به خاطر حفظ روحیه اتحاد و ثبات ملی از آغاز انتخابات تا کنون قواعد بازی را مراعات کرده و دیدگاه‌های خود را از مجراهای قانونی و اصولی تعقیب نموده‌ است. اطمینان می‌دهیم که از این بعد نیز چنین می‌نماییم. بنابراین، کمیته سیاسی تیم دولت ساز موضوعات مهم ذیل را از طریق این خبرنامه مطبوعاتی بیان می‌دارد:
۱. تیم دولت ساز تصمیم کمیسیون انتخابات را در مورد بازشماری آرا که به اساس تفاهم با تکت‌های انتخاباتی صورت گرفته است، قدر می‌کند. بازشماری باعث اطمینان از شفافیت انتخابات می‌گردد و کمیسیون این تصمیم را بر اساس صلاحیت‌های تصریح شده در قانون و طرزالعمل‌های انتخاباتی اتخاذ نموده است. برعلاوه، از کمیسیون انتخابات تقاضا داریم تا هر چه زودتر تاریخ اعلام نتایج انتخابات را با ملت افغانستان شریک ساخته و در همان تاریخ مشخص شده نتایج را اعلان نماید.
۲. تیم دولت ساز استفاده از ادبیات اهانت آمیز و تحریک آمیز را توسط کسانی که پروسه شمارش آرا و اراده‌ ملت شریف افغانستان را به گروگان گرفته و خواهان باج گیری سیاسی‌اند، خلاف فرهنگ اسلامی و افغانی می‌داند. ما متعهد به رعایت عفت کلام و منافع ملی استیم و جواب دشنام را با سلام می‌دهیم.
۳. تیم دولت ساز شایعات پخش شده در مورد حمایت نیروهای امنیتی از تیم دولت ساز را رد نموده، آن را حربه‌ به خاطر انحراف افکار عامه و بی‌اعتبار ساختن نهادهای ملی در انظار عامه می‌داند. نیروهای امنیتی افغانستان ملی و غیر سیاسی بوده و وظیفه شان تنفیذ قانون و حفظ جان و مال شهروندان افغانستان می‌باشد. هیچ سندی مبنی بر حمایت نیروهای امنیتی از تیم دولت ساز وجود ندارد و چنین کاری به هیچ صورت انجام نپذیرفته است. ضمن قدردانی از فداکاری و نقش فعال نیروهای امنیتی، تقاضا داریم تا این نیروها نقش قانونی شان را در تامین امنیت مراکز انتخاباتی جدی تر از پیش ایفا نمایند. یک بار دیگر اذعان می‌داریم که ما کمر همت برای ساختن دولت و رفاه ملت از طریق حاکمیت قانون بسته‌ایم و متعهد به آرمان مردمی و منافع ملی می‌باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا