آخرین اخبارافغانستانسیاست

قانون اساسی دوره ظاهر شاه موقتاً نافذ می‌شود

خبرگزاری دید: سرپرست وزارت عدلیه‌ طالبان می‌گوید که قانون اساسی دوره‌ محمدظاهر شاه، آخر شاه افغانستان به استثنای مواد متضاد آن با احکام اسلامی، از سوی این گروه برای دوره‌ موقت نافذ می‌شود.


وزارت عدلیه‌ طالبان با نشر خبرنامه‌ای گفته است که عبدالحکیم شرعی این موضوع را روز گذشته (دوشنبه، ۵ سنبله) در دیدار با وانگ یو سفیر چین در کابل مطرح کرده است.
او در این دیدار همچنین گفته است که آن تعداد قوانین و سندهای بین‌المللی که در تضاد با شریعت اسلامی و اصول حکومت طالبان نباشد، نیز از سوی این گروه محترم شمرده می‌شود. سرپرست عدلیه‌ طالبان افزوده که این گروه خواستار روابط نیک با جهان است.
از سویی هم او به کشورهای منطقه و جهان اطمینان داده است که طالبان اجازه نمی‌دهند تا از خاک افغانستان علیه آنان استفاده شود.
سفیر چین در کابل هم گفته است که کشورش خواستار حفظ رابطه‌ دپپلماتیک با حکومت طالبان است. او افزوده است که چین برای برداشتن تحریم‌ها بر طالبان، تلاش می‌کند.
قانون اساسی دوره‌ محمدظاهر شاه در سال ۱۳۴۳ نافذ شد. این قانون پس از سقوط طالبان در دوره‌ انتقالی نیز موقتاً نافذ شد. بعداً در سال ۱۳۸۲ قانون اساسی جدید تصویب شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا