آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

مجاهد:

قانون رسانه‌های همگانی بدون نقص است/ تلاش داریم کمیسیون تخطی رسانه‌ها را فعال کنیم

خبرگزاری دید: سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طا-لبان می‌گوید که قانون رسانه‌های همگانی را که در حکومت پیشین تدوین شده بود مطالعه کرده‌اند. او افزوده که طا-لبان در تلاش احیای کمیسیون تخطی رسانه‌ها را دوباره فعال کنند.

مجاهد
ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طا-لبان این اظهارات را امروز چهارشنبه (۱۳ دلو) در نشستی که از سوی کمیته مصئونیت خبرنگاران در کابل برگزار شده بود، بیان کرده و گفته است که از نظر طا-لبان این قانون هیچ گونه نقصی ندارد.
بلال کریمی معاون سخنگوی طا-لبان در توییتی به نقل از مجاهد نوشته است: «ما قانون قبلی رسانه‌ها را مطالعه کردیم که کدام نقیصه نداشت».
سخنگوی طا-لبان گفته است که رسانه‌ها باید در نشرات خود منافع ملی، ارزش‌های اسلامی و وحدت ملی را در نظر بگیرند. او در عین حال گفته است که اطمینان دارد رسانه‌ها خودشان نیز به این موارد اعتنا می‌کنند.
مجاهد اضافه کرده است که طا-لبان در صدد احیای مجدد کمیسیون تخطی رسانه است تا جلو «سوءتفاهم‌ها» گرفته شود و در صورت به میان آمدن هر گونه مشکل، از طریق این کمیسیون برای حل آن اقدام شود.
او همچنین گفته است: «موضع طا-لبان این است که از هرگونه انتقاد سالم رسانه‌ها حمایت می‌کند، اما رسانه‌ها باید از شایعه‌پراکنی خودداری کنند».
مجاهد در ادامه افزوده است که رسانه‌ها صدای ملت را به گوش مسئولان دولت می‌رسانند به همین دلیل «طا-لبان از رسانه‌ها حمایت می‌کنند».
این درحالی است که پس از تسلط طا-لبان بر افغانستان، ده‌ها رسانه‌ی ملی و محلی از فعالیت بازمانده و همچنین خبرنگاران با محدویت گسترده مواجه شده‌اند.
نهادهای حامی رسانه‌ها همچنین می‌گویند که رسانه‌ها و خبرنگاران به شیوه‌های مختلف تحت فشار و تهدید استخبارات طا-لبان قرار می‌گیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا