آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

والی هرات:

قاچاق و فروش مواد مخدر با تروریزم ارتباط مستقیم دارد


مسئولان امنیتی هرات، امروز طی یک نشست خبری از کشف و ضبط « ۲ میلیون ۳۰۰ هزار افغانی» پول ناشی از عواید مواد مخدر و مقدار سلاح و مهمات خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری دید، جنرال محمد ایوب انصاری، فرمانده پولیس ولایت هرات، گفت: پولیس مبارزه با مواد مخدر این ولایت روز گذشته ۲ میلیون ۳۰۰ هزار افغانی پول نقد ناشی از فروش مواد مخدر را از داخل شهر کشف و ضبط کردند.
وی ادامه داد که در حدود یک هفته پیش نیز نیروهای مبارزه با مواد مخدر هرات ۱۶ لک افغانی به دست‌ آمده از فروش مواد مخدر را کشف و ضبط کرده بودند.
فرمانده پولیس هرات، همچنان از کشف و ضبط مقدار سلاح و مهمات خبر داده و گفت: در نتیجه عملیات‌های مختلف نیروهای امنیتی، به تعداد ۲۴ میل کلاشنکوف، ۲میل ماشین‌دارپیکا، ۱ میل سلاح صدتیر، ۱ میل سلاح چهل‌تیر، ۱میل راکت‌انداز و تعدادی دیگر سلاح سنگین و سبک از نزد تروریستان طالب و افراد غیر‌مسئول جمع‌آوری شده است.
به گفته وی، ۵۰ تن در پیوند به این رویدادها بازداشت شده و به نهادهای مربوطه سپرده شده است.
در همین حال محمد آصف رحیمی، ولایت هرات، با شرکت در این نشست خبری گفت: قاچاق و فروش مواد مخدر و تروریزم ارتباط بسیار مستقیم دارد.
وی تصریح کرد، در بسیاری از موارد مخالفان مسلح دولت و تروریستان به علاوه زورگیری از مردم از ناحیه قاچاق و فروش مواد مخدر نیز عواید هنگفت بدست می‌آورد.
از سوی هم مهدی حدید، عضو و رییس کمتیه امنیتی هرات، گفت: تمام مشکلات و نابسامانی‌های این ولایت ناشی از داشتن سلاح غیرقانونی در دست افراد غیر مسئول است.
آقای حدید، بازار خرید و فروش سلاح در هرات را داغ‌خوانده و گفت: برخی سلاح‌ها به قیمت‌های بسیار پایین حتی ۳۰۰۰ یا ۴۰۰۰ افغانی به فروش می‌رسد.
به گفته او، دست برخی از مسئولان امنیتی در این قضایا نیز دخیل است.
گفتنی است که در هفته‌های اخیر ولایت هرات از امنیت نسبی برخوردار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا