آخرین اخباراسلایدشوافغانستانحقوق بشرسیاست

سفارت امریکا در کابل:

قتل مردم هزاره در مالستان می‌تواند جنایت جنگی حساب شود

سفارت امریکا در کابل می گوید در مورد قتل چهل غیرنظامی در مالستان غزنی خبرهایی منتشر شده که در صورت تایید این رویداد، این قتل ها جرایم جنگی محسوب می‌شود.


سفارت امریکا در کابل امروز سه شنبه(۱۲اسد) با انتشار پیامی نوشته است که شهروندان هزاره همواره هدف قتل‌های هدفمند گروه داعش و طالبان قرار داشته‌اند.
این سفارت همچنین گفته «ما در مورد قتل بیش از ۴۰ غیرنظامی در ولسوالی مالستان ولایت غزنی خبر شنیدیم. در صورتی که این رویداد تایید شود، از جملۀ جرایم جنگی محسوب می‌شود».
سفارت امریکا در کابل گفته که موارد نقض حقوق بشر باید مورد بررسی قرار گیرد. سفارت بریتانیا و سفارت ایالات متحده امریکا خواهان آتش بس فوری در افغانستان هستند.
گفتنی است که پس از چند روز درگیری، در ۲۲ سرطان سال جاری، مرکز ولسوالی مالستان ولایت غزنی، به ‏دست جنگ‌جویان طالبان سقوط کرد. چند روز بعد دولت اعلام کرد که این ولسوالی را از طالبان بازپس گرفته، اما جنگجویان طالبان این ولسوالی را در ۲۷ سرطان دوباره تصرف کردند.
شورای مردمی ولسوالی مالستان در نشستی که روز یکشنبه( ۳ اسد) در کابل برگزار شده بود، گفتند که بعد از تصرف مجدد این ولسوالی، طالبان «اقدام به قتل مردم» کرده‌اند.
اعضای این شورا گفته بودند که بعد از کشته شدن حدود ۴۰غیرنظامی در این ولسوالی، تقریباً سه هزار خانواده نیز آواره شدند و مردم در وضعیت بدی قرار دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا