آخرین اخبارافغانستانسیاست

قتل مرموز جنرال وردک؛ پای یک حزب مشخص در میان است


پولیس کابل در تازه ترین اظهارات در مورد کشته شدن مبهم جنرال زلمی وردک کارشناس نظامی و نامزد انتخابات پارلمانی که در خانه اش در کابل کشته شد، می گوید که ابهامات در حال رفع شدن است و او احتمالاً از سوی اعضای یک حزب کشته شده است. آقای وردک از منتقدان جدی حکمتیار و حنیف اتمر بود.

به گزارش خبرگزاری دید، حشمت استانکزی سخنگوی فرماندهی پولیس کابل روز گذشته به رسانه‌ها گفت که این حادثه، در مربوطات ناحیه دوم شهر کابل در منطقه کارته پروان رخ داده است.
وی بدون اشاره مستقیم به نام شخص و یا گروهی افزود: آن طور که از شواهد پیداست، برخی افراد منتسب به یک حزب، جنرال زلمی وردک را در خانه اش به قتل رسانده و از منطقه فرار کرده اند.
به گفته سخنگوی پولیس کابل، پولیس تحقیقات را در این مورد ادامه می دهد.
جنرال زلمی وردک در سال جارى و در انتخابات آینده پارلمانی خود را از کابل نامزد کرده بود.

وی در ماه‌های گذشته انتقادات تندی علیه گلبدین حکمتیار و حنیف اتمر مطرح کرده بود و از این افراد به عنوان «خائنین» به کشور یاد کرده و نسبت به تیم‌گرایی در ارگ نیز اعتراض جدی داشت.
آقای وردک فرزند عبدالعلی‌خان وردک، در سال ١٣٣٢ خورشیدی متولد شده و تعلیمات ابتدایی را در لیسه نادریه کابل به پایان رسانده بود. وی در سال ١٣٥٨ خورشیدی، از دانشگاه کابل فارغ و در پست هاى مختلف نظامی انجام وظیفه کرده بود.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا