آخرین اخبارافغانستانجهانحقوق بشرزنانسیاست

قدردانی امریکا از رهبری امارات متحده برای اولویت دادن به حقوق زنان افغانستان

خبرگزاری دید: نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان پس از دیدار با رهبری امارات متحده عربی از این کشور به خاطر اولویت دادن به حقوق زنان و دختران افغانستان سپاس‌گزاری کرد.

توماس ویست نماینده ویژه امریکا برای افغانستان می‌گوید که روز گذشته با انور قرقاش مشاور رییس دولت امارات متحده عربی در دبی در مورد منافع مشترک در افغانستان گفت‌وگو کرده است.

ویست در توییتی نوشته که «از رهبری اصولی امارات متحده عربی برای اولویت دادن به حقوق زنان و دختران افغانستان قدردانی می‌کنم».

او ابراز امیدواری کرده که همکاری امارات متحده عربی و ایالات متحده در حمایت از مردم افغانستان ادامه یابد.

در عین حال، لانا زکی نصیبه نماینده دایمی امارات متحده عربی در سازمان ملل متحد نیز همکاری در عرصه‌های سیاسی، بشری و انکشافی افغانستان را برای آینده باثبات و صلح‌آمیز این کشور ضروری دانسته است.

نمایندگی دایمی امارات متحده عربی در سازمان ملل متحد اواخر روز پنجشنبه به نقل از لانا زکی نصیبه که در حال حاضر رییس دوره‌‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد است، نوشته که با ای شینکی نماینده دایمی جاپان در این سازمان و فریدون سینیرلی اوغلو هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان دیدار و در مورد افغانستان با آنان گفت‌وگو کرده است.

گفتنی است که ویست چندی پیش دور جدید سفرهایش را به بریتانیا و امارات متحده عربی جهت گفت‌وگو در مورد منافع مشترک در افغانستان آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا