آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهخبر های مهمسیاستمحیط زیست

قرارداد ۴۲ میلیون دالری شکار؛ گردشگران خارجی می‌توانند پرندگان را صید کنند

خبرگزاری دید: وزارت اطلاعات و فرهنگ از عقد قراردادهایی به ارزش ۴۲ میلیون دالر امریکایی با گردشگران خارجی در زمینه شکار پرندگان افغانستان خبر داد.


خبرگزاری دولتی باختر در خبری نوشته است که مطابق این قراردادها، شکارچیان صرف در فصل‌های مشخص سال می‌توانند پرندگان مهاجر را شکار کنند.
یک منبع از وزارت اطلاعات و فرهنگ گفته است که گردشگران بیشتر علاقمند شکار پرندگان از جمله شکار پرنده‌ «هوبره» در ولایت‌های هرات، فراه، نیمروز و هلمند هستند.
به‌ گفته‌ منبع، برای این‌که شکار به‌شکل قانونی و مطابق با قوانین و لوایح توریستی و در روشنایی قوانین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری و اداره ملی حفاظت از محیط زیست در کشور انجام شود، به شکارچیان شماری از کشورها، اجازه داده شده است که به افغانستان بیایند و در فصل‌های مشخص سال، پرندگان مسافر را شکار کنند.
منبع خاطرنشان کرده است که شرایط خاصی برای شکار در نظر گرفته شده است و در صورت تخلف قرارداد فسخ خواهد شد.
وزارت اطلاعات و فرهنگ گفته که از شکارچیان خارجی خواسته شده است که صرف پرندگانی را شکار کنند که از «سایبریا» به افغانستان می‌آیند و به‌نام «هوبره» یاد می‌شوند.
همچنین گفته که شکارچیان خارجی مکلف شده‌اند که در منطقه‌ مربوط هر ولایت، فارمی را برای تکثیر نسل و پرورش پرندگان ایجاد کنند و هر سال شمار معینی از پرندگان را پس از پرورش رها کنند.
در حکومت پیشین شکار در افغانستان منع بود؛ اما به‌ گونه‌ غیرقانونی در برخی از ولایت‌ها جریان داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا