آخرین اخباراسلایدشو

سفیر روسیه در کابل:

قصد نداریم با امریکا در امور افغانستان رقابت کنیم

سفیر روسیه در کابل می‌گوید که مسکو هیچ‌گونه کارهای پنهانی را در افغانستان نداشته و نیز قصد ندارد که در امورات افغانستان با امریکا، به رقابت بپردازد.

الکساندر منتیسکی، سفیر روسیه در کابل طی یک نشست خبری اعلام کرد، مسکو به هیچ گروهی در افغانستان کمک نمی‌کند، اما پشتیبانی روسیه از گفت‌وگوهای صلح به معنای رقابت با امریکا نیست.

آقای منتیسکی افزود: مسکو، طالبان را به عنوان یک جریان سیاسی می‌شناسد و از همین‌رو تماس‌های مسکو با طالبان به‌منظور برقراری گفت‌وگوهای صلح است، راه حل چالش‌های افغانستان فقط گفت‌وگو و مذاکرات است نه گزینه نظامی.

سفیر روسیه به صراحت اعلام کرد که تماس کشورها با طالبان مشکلی ندارد، تا حتی که چین هم با طالبان تماس دارد و همین‌طور چند سال پیش امریکایی‌ها نیز در افغانستان با گروه طالبان مذاکرات پشت پرده داشت تا این‌که پنج زندانی طالبان از زندان گوانتانامو آزاد شود.

وی همچنان افزود که روسیه آماده است تا در برابر گروه‌های تروریستی بویژه گروه داعش، با امریکا در یک نبرد مشترک در افغانستان، وارد عمل شود.

آقای منتیسکی ابراز نگرانی کرد که تعدادی از جنگجویان تروریستی بخصوص جنبش اسلامی ازبکستان که در شمال افغانستان با گروه داعش بیعت کرده است، این گروه‌ها از مناطق شمالی افغانستان بشدت امنیت روسیه را تهدید می‌کند.

به گفته سفیر روسیه، جنگجویان داعش نیز تلاش دارند که از کشورهای سوریه و عراق وارد افغانستان شوند و این چالش‌ها، ایجاب می‌کند که برای مبارزه با این گروه‌ها همکاری‌های مشترک آغاز شود.

این در حالی است که سفارت روسیه در کابل از حضور نظامی امریکا و ناتو در افغانستان بشدت انتقاد کرده و مبارزه آن‌ها را در برابر گروه‌های هراس‌افکن، ناکام می‌خواند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا