آخرین اخباراسلایدشوافغانستانحقوق بشرروند صلح

قطر؛ از گزارش مستقل سازمان ملل در نشست دوحه استقبال کرد

خبرگزاری دید: دستگاه دیپلماسی قطر از توصیه‌های گزارش مستقل سازمان ملل استقبال می‌کند و معتقد است که این توصیه‌ها سازنده و جامع بوده و می‌تواند یک رویکرد ثابت در قبال افغانستان ارائه دهد همچنین ایجاد یک گروه کوچک تماس بین‌المللی را برای افغانستان با اهمیت می‌بیند زیرا گروه تماس بین‌المللی، تلاش‌های انجام شده توسط بازیگران مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی را برای یافتن یک نقشه‌راه واحد در رابطه به افغانستان رسمیت می‌دهد.

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای از قول محمد بن عبدالعزیز بن صالح الخلیفی دستیار وزیر خارجه این کشور گفته است: قطر از توصیه‌های گزارش مستقل سازمان ملل استقبال می‌کند و معتقد است که این توصیه‌ها سازنده و جامع بوده و می‌تواند یک رویکرد ثابت در قبال افغانستان ارائه دهد.

الخلیفی در این بیانیه با اشاره به اینکه این توصیه‌ها یک نقشه‌راه روشن و میکانیزم‌های عملی ارایه می‌کنند افزود: این مکانیزم درصورت تطبیق صحیح،  بن‌بست کنونی را می شکند و به خارج شدن افغانستان از وضعیت کنونی در رابطه با تعامل بین‌المللی کمک می‌کند همچنین رایزنی‌های بیشتر با حکومت سرپرست نتیجه خواهد داد.

وی افزوده است؛  قطر ایجاد یک گروه کوچک تماس بین‌المللی را چنانچه در توصیه‌ها پیشنهاد شده با اهمیت می‌بیند، گروه تماس بین‌المللی، تلاش‌های انجام شده توسط بازیگران مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی را برای یافتن یک نقشه‌راه واحد در رابطه به افغانستان رسمیت می‌دهد.

الخلیفی در بخش دیگر از سخنان خود گفته است: در مورد تلاش‌های قطر برای میانجی‌گری در افغانستان، این کشور از خود  صبر و اراده زیادی نشان داده و از یک رویکرد استراتژیک جامع پیروی کرده است.

وی با اشاره به نشست دوحه خاطرنشان کرده است که این نشست در زمان مناسبی برگزار شد زیرا مردم افغانستان بیش از هر زمان دیگری به حمایت نیاز دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا