آخرین اخباراسلایدشوجهان

قطر از عربستان به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد


قطر علیه عربستان سعودی و متحدانش به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد. وزارت اقتصاد و تجارت قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که شکایت خود را علیه کشورهای تحریم‌کننده تسلیم «نهاد حل و فصل اختلافات» این سازمان بین‌المللی کرده است.
آن‌طور که در این بیانیه رسمی آمده، دوحه کشورهای تحریم‌کننده را به «نقض قوانین و قراردادهای زیربنایی مربوط به تجارت کالا و خدمات و نیز مالکیت معنوی» متهم کرده است.
به نقل از یورونیوز، شیخ احمد بن جاسم آل ثانی، وزیر اقتصاد و تجارت قطر که به تازگی در جنوا با مدیرکل سازمان تجارت جهانی، رییس مجمع جهانی اقتصاد و مدیرکل سازمان جهانی مالکیت معنوی دیدار کرده، در مورد شکایت رسمی این کشور گفت:« قطر به همراه سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای همه اقدامات لازم را برای دفاع از منافع اقتصادی و تجاری خود و شرکایش به کار خواهد گرفت.»
گفتنی است که شماری از کشورهای حوزه خلیج فارس، یعنی یعنی عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین از ۱۵ ماه جوزا با بستن مرزهای زمینی و دریایی با همسایه خود و نیز با ممنوع کردن پرواز هواپیماهای قطری، عملا تحریم‌های همه جانبه‌ای را علیه این کشور آغاز کردند.
این کشورها به علاوه مصر و یمن، روابط دیپلوماتیک خود را نیز با دولت قطر به دلیل آنچه که این کشورها حمایت دوحه از «تروریزم» می‌خوانند، قطع کردند. اتهاماتی که قطر آن را همواره رد کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا