آخرین اخبارافغانستانسیاست

قطر اقدامات طا-لبان در مورد تحصیل دختران را مایوس‌کننده خواند

بلندپایه‌ترین دیپلمات قطر اقدامات طا-لبان در مورد تحصیل دختران را در افغانستان بسیار مایوس‌کننده و گامی به عقب خواند و از رهبری آن‌ها خواست برای مدیریت نظام اسلامی به دوحه ببینند.


به نقل از الجزیره، شیخ محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی وزیر امور خارجه قطر روز گذشته در دیدار با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دوحه گفته است که اقدام طا-لبان در مورد تحصیل دختران بسیار ناامیدکننده است.
وزیر خارجه قطر گفته است: اقدامات اخیری که ما متاسفانه در افغانستان دیدیم، خیلی مایوس‌کننده است که گام‌های به عقب برداشته می‌شود.
وی افزوده است که جهان با طا-لبان تعامل کند و از آن‌ها بخواهند که چنین اقداماتی انجام ندهند و ما باید تلاش کنیم به طا-لبان نشان دهیم که کشورهای اسلامی چگونه قوانین خود را اجرا و چگونه با مسایل زنان برخورد می‌کنند.
وزیر خارجه قطر تصریح کرده است: یکی از مثال‌ها دولت قطر است که یک کشور اسلامی است، نظام ما نظام اسلامی است اما زنان ما بیشتر از مردان در دولت، تحصیلات عالی و نیروی کار مشغول هستند.
وی همچنین از طا-لبان خواست تا دستاوردهای گذشته را حفظ کنند، اما هشدار داد که جامعه جهانی و کشورهای دوست نباید افغانستان را منزوی کنند.
جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفته است که قطر می‌تواند از نفوذ قوی خود برای ترغیب طا-لبان در باره حفظ دستاوردها استفاده کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا