آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

قطر: برای به رسمیت شناختن طا-لبان عجله نکنید، در صفوف آن‌ها اختلاف وجود دارد

وزارت امور خارجه قطر با تایید این امر که در صفوف طا-لبان اختلاف وجود دارد، از جامعه جهانی خواست تا برای به رسمیت شناختن طا-لبان عجله نکند.


به گزارش خبرگزاری دید، دستیار وزیر امور خارجه قطر روز گذشته از جامعه بین‌المللی خواست تا در به رسمیت شناختن طالبان عجله نکند.
لولوه رشید الخاطر، دستیار وزیر و سخنگوی وزارت خارجه قطر، در مصاحبه‌ای با مجله فارن پالیسی گفت قطر به شرکای بین‌المللی خود گفته است که برای به رسمیت شناختن حکومت به رهبری طالبان نباید عجله شود، اما تاکید کرده است که تعامل با طالبان باید ادامه یابد.
وی افزوده است که حفظ تعامل با طالبان به معنی تایید اقدامات، نحوه حکومتداری یا ارزش‌های این گروه نیست، بلکه به گفته وی، با ادامه تعامل با طالبان می‌توان به اهداف بسیار مهم دست یافت.
سخنگوی وزارت خارجه قطر همچنان اختلافات و رقابت‌ها در صفوف طالبان را تایید کرده و بیان داشته است که نسل مسن‌تر طالبان عاقل‌تر عمل می‌کنند.
او در این مصاحبه گفته است که نسل مسن‌تر طالبان در مورد عملکرد نسل جوان‌تر طالبان به مقام‌های قطری ابراز نگرانی کرده است و مقام‌های مسن‌تر طالبان گفته‌اند از این‌که جنگجویان جوان این گروه برخی معیارات طالبان را رعایت نمی‌کنند، نگران اند.
دستیار وزیر خارجه قطر همچنین از جامعه بین‌المللی خواست تا یک نقشه‌راه واضح که در آن شرایط به رسمیت شناختن حکومت به رهبری طالبان درج شده باشد، باید به این گروه داده شود.
خانم خاطر با انتقاد از همه‌شمول نبودن حکومت به رهبری طا-لبان همچنین گفته است که قطر در مورد ساختار این حکومت بحث‌های بزرگ با طا-لبان داشت اما اعلام حکومت به رهبری طا-لبان حتی انتظار قطر را برآورده نکرد.
به گفته وی، طالبان می‌توانند از قطر، مالیزیا و اندونیزیا الهام بگیرند.
گفتنی است که قطر سال‌ها میزبان دفتر سیاسی گروه طالبان بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا