آخرین اخباراسلایدشوجهان

قطر خواسته‌های چهار کشور عربی را رد می‌کند


وزیر امور خارجه قطر اعلام کرد که کشورش لیست ۱۳ گانه چهار کشور عربی برای از سرگیری روابط دیپلوماتیک خود با قطر را رد خواهد کرد.
شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در یک نشست خبری در رم، پایتخت ایتالیا که پس از خاتمه دیدارهای رسمی خود در واشنگتن و نیویارک امریکا وارد این شهر شده است، اعلام کرد که کشورش لیست درخواست‌ها و شروط ۱۳ گانه کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر برای از سرگیری روابط دیپلوماتیک خود با قطر را رد خواهد کرد.
به نقل از آناتولی، وزیر امور خارجه قطر خواسته‌های این کشور‌ها را مغایر با قوانین بین‌المللی و حق حاکمیت قطر دانست و گفت: این چهار کشور عربی بر خلاف آزادی بیان عمل می‌کنند و سعی در تحمیل سیستمی علیه قطر را دارند.
وی ادامه داد: ما به دنبال برقراری یک گفتمان سازنده با کویت هستیم که امریکا نیز از میانجیگری آن حمایت می‌کند. قطر در راستای یک منش مبتنی بر مسئولیت پذیری در حال حرکت است و قصد دارد از نقشی سازنده برخوردار باشد.
آل ثانی تصریح کرد:” مشاهده مدارک این اتهامات الزامی است. بعد از ارایه این اسناد می‌توانیم پای میز مذاکره بنشینیم و گفت‌وگو کنیم. قطر آماده گفت‌وگو است، اما دیگران نیز باید به اصل حاکمیت قطر احترام بگذارند”.
گفتنی است عربستان به همراه کشورهای امارات متحده عربی، بحرین، مصر، دولت حفتر در لیبی، جزایر مالدیو، اتحادیه کومور و یمن به دلیل آن چه «سیاست‌های مداخله‌گرایانه و حمایت قطر از گروه های تروریستی» عنوان شده است، ۵ جون جاری روابط سیاسی خود با قطر را قطع کرده و اردن نیز سطح روابط خود با این کشور را کاهش داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا