آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

قطر: در مذاکرات صلح افغانستان بی‌طرف هستیم

مشاور امنیت ملی قطر در دیدار اب اعضای تیم مذاکراتی دولت افغانستان ضمن حمایت از استمرار روند صلح، اعلام کرده که کشورش در این پروسه بی‌طرف است.

به گزارش خبرگزاری دید، رییس و شماری از اعضای هیئت مذاکره‌ کننده دولت افغانستان با محمد بن احمد المسند مشاور امنیت ملی قطر، معاون صدراعظم و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.
وزارت دولت در امور صلح خبرداد که «محمد بن احمد المسند» مشاور امنیت ملی قطر، در این دیدار گفت که هدف دولت متبوعش از میزبانی مذاکرات، برقراری صلح و ثبات در افغانستان بوده و دوحه آماده همکاری در راستای پیشبرد مؤثر مذاکرات صلح افغانستان می‌باشد.
وی با تأکید بر اختیار اصل بی‌طرفی از سوی قطر در جریان مذاکرات، افزود که دولت این کشور در قبال مسایل مطرح‌شده در روند مذاکرات ابراز نظر نخواهد کرد و از استمرار روند حمایت می‌کند.
معصوم استانکزی رییس هیئت مذاکره‌کننده دولت نیز در این دیدار گفته که کابل با تعهد و اراده جدی برای پیشبرد مذاکرات به قطر آمده و با حوصله‌مندی این روند را به پیش خواهد برد.
«شیخ محمد بن عبدالرحمن ‌آل‌ثانی» معاون صدراعظم و وزیر امور خارجه قطر در دیوان امیری نیز در دیدار با هیئت دولت افغانستان با اشاره به جنبه‌های خارجی جنگ افغانستان گفت که قطر متعهد به عدم مداخله در روند مذاکرات صلح افغانستان می‌باشد و برای تداوم همکاری‌ها تلاش خواهد کرد.
معاون صدراعظم و وزیر امور خارجه قطر همچنین گفت که این کشور در زمینه اجرای توافقات و بازسازی و توسعه اقتصادی افغانستان تعهد کامل دارد، از جمله این که از سه سال پیش تاکنون بر روی ایجاد خطوط هوایی قطر به افغانستان به عنوان یک فرصت توسعه اقتصادی کار را آغاز کرده‌ است.
این در حالی است که کشور قطر از مذاکرات صلح میان حکومت افغانستان و گروه طالبان میزبانی می‌کند و پیش از این نیز میزبان نشست امضای توافق‌نامه‌ صلح میان امریکا و گروه طالبان بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا