آخرین اخبارافغانستانزنانسیاست

قطر: در ٢ سال گذشته فرصت‌های آموزشی ویژه برای ده‌ها دختر افغانستانی فراهم کردیم

خبرگزاری دید: نماینده دایم قطر در سازمان ملل گفته که این کشور طی ٢ سال گذشته با ایجاد پل هوایی فرصت‌های آموزشی ویژه را برای ده‌ها دختر افغانستانی فراهم کرده است.

عالیه احمد بن سیف الثانی نماینده دایم قطر در سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل پیرامون پیشبرد مشارکت‌های بشردوستانه عمومی و خصوصی در چارچوب حفظ صلح و امنیت بین‌المللی گفته است: قطر در دو سال گذشته تلاش‌های زیادی را برای بهبود وضعیت بشردوستانه در افغانستان انجام داده است. به گفته او، این شامل ایجاد فوری پل‌های هوایی برای انتقال ده‌ها هزار نفر از مردم افغانستان و اتباع خارجی از طریق دوحه و اطمینان از میزبانی آن‌ها و فراهم کردن فرصت‌های آموزشی ویژه برای دختران افغان، و همچنین بازسازی میدان‌هوایی کابل جهت تسهیل رفت و آمد افراد و کمک‌های انسان دوستانه است.

او افزوده است که قطر چالش‌های مختلف، فزاینده و بی‌سابقه‌ای را که جهان با آن مواجه است و ناشی از درگیری‌های مسلحانه و بلایای طبیعی مانند تغییرات آب‌وهوایی، زلزله، سیل و ویروس کرونا است برجسته کرده است که به گفته وی، باعث ایجاد بحران‌های انسانی فاجعه‌بار در قلمروهای مختلف جهان می‌شود.

نماینده قطر خاطرنشان کرده که جامعه بین‌المللی باید به نیازهای بشردوستانه پاسخ دهد.

این در حالی است که طا-لبان از سفر ده‌ها دختر برای ادامه تحصیل به دبی جلوگیری کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا