آخرین اخباراسلایدشوافغانستانایرانجهانحکومتخبر های مهمسیاستمنطقه

قطر: طا-لبان در نشست آتی دوحه شرکت کنند

خبرگزاری دید: محمد بن عبدالعزیز الخلیفی  معاون وزیر خارجه قطر در دیدار با ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی رئیس الوزرای طا-لبان با اشاره به اینکه بدون نماینده حکومت سرپرست نشست‌های  بین المللی برای افغانستان بی‌نتیجه بوده است خواستار شرکت نماینده طا-لبان در سومین نشست نمایندگان ویژه افغانستان در دوحه شد وی افزود، با حضورنماینده طا-لبان سومین نشست دوحه به نتیجه مطلوب خواهد رسید و در این زمینه  قطر موضع خود را به سازمان ملل متحد ارجاع داده است.

دفتر نشراتی معاون اقتصادی رئیس الوزرای طا-لبان امروز ( ۳جوزا) با انتشار خبرنامه ای گفته است: ملا برادر با اشاره به اینکه حکومت سرپرست خواستار روابط گسترده سیاسی-اقتصادی با همه کشورها است و با اتخاذ این سیاست به تعامل دوجانبه رو آورده است تاکید نمود که بدون نماینده این گروه کنفرانس بین المللی در مورد افغانستان به هیچ نتیجه ای نمی رسد. بنابراین لازم است در این گونه جلسات به موقف طالبان احترام گذاشته شود.

در بخش از این دیدار ملا برادر با توجه به گسترش و تقویت روابط بین حکومت سرپرست طا-لبان و قطر گفته است: در حال حاضر فرصت های سرمایه گذاری در افغانستان وجود دارد و سرمایه گذاران قطری می توانند در افغانستان در بخش های مختلف سرمایه گذاری نمایند. وی تاکید داشته است که امارت اسلامی تسهیلات لازم را برای سرمایه گذاران خارجی مهیا و به طور کامل از آنها حمایت می کند.

معاون وزیر امور خارجه قطر در همین رابطه افزوده است که، آنها سرمایه گذاران این کشور را به سرمایه گذاری در افغانستان تشویق خواهند کرد و به همین منظور سرمایه گذاران قطری در آینده نزدیک به کابل خواهند آمد.

محمد بن عبدالعزیز الخلیفی افزود، آنها با خطوط هوایی بین المللی قطر از نزدیک کار می کند تا طبق یک میکانیزم منظم پروازهای خویش را به افغانستان آغاز و تقویت روابط تجارتی میان دو کشور افزایش دهند.

شایان ذکر است که ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی رئیس الوزرا ، مولوی امیرخان متقی وزیر خارجه طا-لبان و هیئت همراه شان برای اشتراک در مراسم تشییع پیکر شهید سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران روز گذشته به تهران رفته اند و این دیدارها در آنجا صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا