آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

قطر: گفت‌وگوهای میان‌افغانی را تقویت می‌کنیم

خبرگزاری دید: معاون نماینده دایم قطر در جنوا گفته که دوحه به منظور دستیابی افغانستان به صلح و ثبات پایدار، متعهد به تقویت گفت‌وگوهای میان‌افغانی است.

جواهر عبدالعزیز السویدی معاون نماینده دایم کشور قطر در جنوا در بیانیه‌ای گفته که دولت قطر تعهد خود را برای حمایت از مردم افغانستان و ادامه میزبانی از نشست‌ها با طرف‌های بین‌المللی برای اطمینان از ارتباطات و هماهنگی بیشتر در چارچوب ارتقای حقوق بشر و تضمین یک زندگی مناسب برای مردم افغانستان و نیز تداوم ارایه کمک‌های بشردوستانه تجدید کرده است.

وی افزوده است که گفت‌وگوهای میان‌افغانی را برای رسیدن به جامعه‌ای که از ثبات، امنیت، صلح و توسعه پایدار برخوردار باشد، حمایت و تقویت می‌کند.

السویدی خاطرنشان کرده که افغانستان با چالش‌های زیادی از جمله چالش‌های اقتصادی و اجتماعی، زیرساخت‌های ضعیف، منابع محدود و ظرفیت‌های انسانی، تضمین دسترسی برابر به آموزش برای همه، به‌ویژه برای دختران، تداوم محدودیت‌های اعمال‌شده بر بخش بانکی و مالی، تامین نیازهای بشری، غذایی و صحی مواجه است.

وی بر تمایل دولت قطر به حمایت از تلاش‌ها با هدف افزایش مشارکت زنان افغان در روند ایجاد صلح و سازندگی و آرزوی این کشور برای تضمین حق آن‌ها برای تحصیل و فرصت‌های شغلی برابر تاکید کرد.

این مقام قطر گفته است که در این راستا توانمندسازی زنان برای دستیابی به صلح، ثبات و رشد اقتصادی و مقابله با چالش‌های اجتماعی و اقتصادی مهم است.

وی خاطرنشان کرده که قطر به تاریخ ۲۸ تا ۲۹ نوامبر ۲۰۲۳ میزبان «دومین کنفرانس بین‌المللی آموزش زنان افغان» برای بسیج حمایت‌های بین‌المللی از آموزش در افغانستان، بحث در مورد تحولات و بررسی ابتکارات جدید خواهد بود که می‌تواند به پیشرفت‌های ملموس در افغانستان دست یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا