آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاستمنطقه

قطر گفت‌وگوهای مستقیم حکومت افغانستان و طالبان را سازنده خواند

وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای می‌گوید نخستین گفت‌وگوی تخنیکی مستقیم بین دولت افغانستان و جنبش طالبان گام اساسی در روند صلح است.

وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای می‌گوید نخستین گفت‌وگوی تخنیکی مستقیم بین دولت افغانستان و جنبش طالبان گام اساسی در روند صلح است.
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای امروز دوشنبه(۴ حمل) می‌گوید که قطر و ایالات متحده گفت‌وگوهای تخنیکی مستقیم بین دولت افغانستان و گروه طالبان را برای آزادی زندانیان به دلیل شیوع ویروس کرونا تسهیل کرد.
در بیانیه این وزارت آمده است: لیست زندانیان، نحوه تأیید آن‌ها، محل‌های آزادسازی و انتقال آنان به محل‌های توفق‌شده از جمله موضوعات مورد بحث بود.
وزارت خارجه قطر همچنان با بیان این که گفت‌وگوها سازنده و پربار بوده، افزوده است که همه طرف‌ها تعهد خود را برای کاهش خشونت، مذاکرات میان‌افغانی و صلح فراگیر ابراز کردند.
در این گفت‌وگو که از طریق ویدیو کنفرانس انجام شد، ایالات متحده و قطر نیز خواستار تسریع روند مبادله زندانیان شدند.
در همین حال، حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور نیز در توییتی با تأیید این خبر گفته است که نخستین گروه تماس صلح حکومت افغانستان با نمایندگان طالبان ملاقات کرده و بر اهمیت کاهش خشونت‌ها، گفت‌وگوهای مستقیم و آتش‌بس دایمی و فراگیر تأکید کردند.
وی در ادامه افزوده است که طرف‌ها دیدگاه‌های خود را در مورد گام‌های تخنیکی برای تسهیل آزادی زندانیان با حضور نمایندگان امریکا و قطر شریک ساختند.
از سویی هم، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می‌گوید که گفت‌وگوها تنها در مورد رهایی زندانیان بود.
وی می‌افزاید که گفت‌وگو در مورد موضوعات دیگر در مذاکرات بین‌الافغانی صورت خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا