آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستگزارش

مرتضوی:

قطعاً رییس جمهور نامزد انتخابات است/ در جریان مذاکرات صلح شروط خود را داریم

معاون سخنگوی رییس جمهور افزود که شورای صلح، کشورهای منطقه و ایالات متحده امریکا نقش تسهیل کننده روند مذاکرات صلح را به دوش دارد، نه رهبری کننده.


شاه‌حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری که در یک نشست خبر در رابطه به نتایج کنفرانس ژنو، در کابل سخن می‌زد، از نامزدی قطعی رییس جمهور غنی در انتخابات ریاست جمهوری بهار آینده خبر داده و تاکید کرد که تنها طرف مشروع گفت‌وگوهای صلح، حکومت افغانستان است.
به گزارش خبرگزاری دید، شاه‌حسین مرتضوی معاون سخنگوی رییس جمهور در یک نشست خبری در کابل گفت که هیئت صلح حکومت مشروعیت پیش برد مذاکرات صلح را دارد و طرف اصلی گفت‌وگوها نیز حکومت افغانستان است.
به گفته او، حکومت برای آغاز گفت‌وگوهای صلح پیش‌شرط ندارد، ولی زمانی که مذاکرات آغاز شود شروط زیادی خواهد داشت؛ از جمله این شرط‌ها حقوق زنان خواهد بود.
معاون سخنگوی رییس جمهور افزود که شورای صلح، کشورهای منطقه و ایالات متحده امریکا نقش تسهیل کننده روند مذاکرات صلح را به دوش دارد، نه رهبری کننده.
او تاکید کرد که کنفرانس ژنو تنها برنامه‌ای بود که حکومت افغانستان به برنامه مشخص شرکت کرده است.
از سویی هم، آقای مرتضوی در رابطه به بازداشت چند فرمانده خیزش‌های مردمی در ولایات مختلف کشور تصریح کرد که تنها مجرای قانونی اعمال زور نظامی نیروهای مسلح افغانستان است.
او تاکید کرد که هیچ فرمانده محلی بالاتر از قانون نیست و تمام آن‌ها بازداشت خواهد شد.
معاون سخنگوی رییس جمهور با خطاب قرار دادن رسانه‌ها، افزود که بروید از مناطق زیر نفوذ این فرماندهان گزارش بگیرید.
با این همه، در این نشست خبری روشن نشد که دستاورد حکومت افغانستان در کنفرانس ژنو چه بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا