آخرین اخبارجهانخبر های مهمدسته بندی نشدهسیاست

قطع رابطه تشکیلات خودگردان فلسطین با اسراییل و امریکا

تشکیلات خودگردان فلسطین امروز شنبه اعلام کرد که تمام روابط خود را با اسراییل و امریکا قطع کرده است.
به نقل از یورونیوز، محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست وزرای خارجه اتحادیه کشورهای عرب در قاهره، پایتخت مصر گفت: «به اطلاع می‌رسانیم که هیچ گونه رابطه‌ای با شما (اسراییل) و همینطور امریکا در تمام زمینه ها از جمله مسائل امنیتی نخواهیم داشت».
محمود عباس، ۸۴ ساله در سخنرانی خود همچنین طرح پیشنهادی دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا را برای حل مناقشه اسراییل با فلسطینی‌ها «نقض» توافق‌های اسلو دانست.
رییس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که فلسطینی‌ها «حق دارند که برای پایان بخشیدن به اشغالگری به نبرد مشروع خود از راه های صلح آمیز ادامه دهند».
اتحادیه کشورهای عرب نیز در این نشست با انتشار بیانیه‌ای طرح پیشنهادی رییس جمهور ایالات متحده را رد کرد. در این بیانیه آمده است که طرح صلح پیشنهادی «حقوق اساسی» فلسطینی‌ها را نادیده می‌گیرد.
اعلام جزئیات این طرح که «معامله قرن» خوانده می شود با استقبال اسراییلی‌ها روبرو شد اما خشم فلسطینی ها را برانگیخت.
الحاق شهرک‌های یهودی نشین در کرانه باختری رود اردن به اسراییل یکی از مفاد بحث برانگیز طرح پیشنهادی رییس جمهور امریکا است.
سازمان ملل متحد ساخت شهرک‌های یهودی نشین در سرزمین‌های متعلق به فلسطینیان را که از سال ۱۹۶۷ میلادی به اشغال اسراییل در آمده است، غیرقانونی می‌داند. از سرنوشت این شهرک‌ها، آینده بیت المقدس و مسئله پایتخت دولت آینده فلسطین و همچنین بازگشت آوارگان فلسطینی به عنوان موضوعات اصلی مورد اختلاف بین اسراییل و فلسطینی‌ها یاد می‌شود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا