آخرین اخبارافغانستانسیاستگزارش

گرامی‌‌داشت سالگرد انقلاب ایران؛

قمی: کابل و تهران برای مقابله با داعش همکاری کنند/ استانکزی: از تهران می‌خواهیم سهولت بیشتر برای مهاجران ما فراهم کند

رسول شهزاد- کابل
خبرگزاری دید: از چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور شماری از مقامات طا-لبان، برخی دیپلمات‌های مقیم کابل و شماری از مردم به میزبانی سفارت ایران در کابل تجلیل شد.


حسن کاظمی قمی سفیر ایران در کابل در این مراسم گفت که داعش به عنوان یک گروه تروریستی ریشه امریکایی دارد و باید علیه تروریزم بین‌المللی مبارزه شود.
سفیر ایران داعش را یک تهدید بزرگ برای افغانستان و منطقه خواند و افزود که ایران اراده استوار در جهت مقابله با این پدیده امریکایی دارد.
او به پیشرفت‌های کشورش در چهل و چهار سال گذشته نیز اشاره کرده و افزود که ایران اکنون در خیلی از بخش‌ها و شاخص‌ها مقام اول را در جهان و منطقه دارد.


وی افزود که ایران و افغانستان باید برای مقابله با تروریزم بین‌المللی مبارزه نمایند تا منطقه را از وجود این پدیده مخرب پاکسازی کنند.
شیر محمد عباس استانکزی معین سیاسی وزارت خارجه وضعیت امروز افغانستان را با وضعیت چهل و چهار سال قبل ایران مقایسه کرده و گفت که هردو ملت آزادی خود را از بیگانگان و رژیم‌های دست نشانده به دست آورده‌اند.
او ضمن دعوت مخالفان سیاسی طا-لبان به کشور، بار دیگر تاکید کرده که اجازه نمی‌دهند از خاک افغانستان علیه هیچ کشور استفاده شود.
استانکزی همچنان از تهران خواست که روند صدور ویزا را به متقاضیان سفر به ایران تسهیل و با افغانستان در جهت مقابله با مشکلات و چالش‌های داخلی و خارجی کمک کند.


آقای استانکزی افزود که در شرایط کنونی افغانستان با چالش‌های داخلی و خارجی مواجه است و کشور ایران به‌سان گذشته باید در حل این چالش‌ها با افغانستان کمک کند تا ما بتوانیم از تحریم‌های خارجی رهایی یابیم.
وی همچنان گفت که ایران و افغانستان دو کشور اسلامی است که شرایط بین‌المللی هر دو کشور مشابه است، هم افغانستان از سوی غرب در تحریم اقتصادی است و هم ایران، بناً ما با در نظر داشت تمام اشتراکات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی که داریم باید با همدیگر همکار باشیم.
مراسم گرامی‌داشت ۴۴ سالگی انقلاب ایران با سرود کودکان افغانستانی، پخش کلیپی ویدئویی از دستاوردهای ایران در ۴۴ سال گذشته و صرف عصرانه به پایان رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا