آخرین اخبارآزادی بیانافغانستانسیاست

قندهار؛ طا-لبان هفت کارمند رسانه‌ای را رها کردند، اما خالد قادری هنوز در بند است

خبرگزاری دید: با آن که هفت کارمند رسانه‌ای محلی در قندهار از سوی طا-لبان رها شده‌اند، اما خالد قادری خبرنگار و شاعر هراتی هنوز در بند استخبارات طا-لبان است. این موضوع را مرکز خبرنگاران افغانستان اعلام کرده است.

خبرنگاران

آغاشیر منار مدیر مسئول رادیو سانگه، فرید علی‌زی، مسئول بخش خبر، رحیم‌الله نوری تهیه‌کننده و محمود مهربان مسئول بخش تخنیک رادیو صدای ملت، وارث نوری مسئول اداری رادیو زما و سمیع الله وحدت تهیه‌کننده رادیو تبسم پس از بازداشت از بند طا-لبان رها شدند.
طبق اعلام مرکز خبرنگاران، اداره استخبارات طا-لبان در قندهار به رسانه‌ها هشدار داده بود که نباید موسیقی نشر کنند درغیر آن با آن‌ها به شکل جدی برخورد خواهد شد.
در همین حال، حمیرا قادری خواهر خالد قادری گفته است که برادرش هنوز در بند طا-لبان است. به گفته خانم قادری، خالد قادری خبرنگار و شاعر بود و بدون هیچ جرمی بازداشت شده است. خانواده قادری خواهان رهایی او شده است. خالد قادری حدود ده روز پیش بازداشت شده بود.

خالد قادری

پس از تسلط طا-لبان در کشور، طبق آمار نهادهای ناظر رسانه‌ای ده‌ها مورد از بازداشت و لت‌وکوب خبرنگاران در کشور ثبت شده است. هرچند مقام‌های طالبان بارها گفته‌اند که به آزادی بیان احترام و باور دارند و به آزادی رسانه‌ها حرمت می‌گذارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا