آخرین اخبارافغانستانتحلیلسیاست

قندهار در محور توجه سیاسیون کشور

گزارشاتی وجود دارد که با سفر عطا محمد نور به قندهار، اعضای ایتلاف ملی بزرگ با خانواده و بزرگان جنوب کشور دیدار کند و در ارتباط به ترور جنرال رازق، تصمیم بگیرند.


این روزها قندهار و جنوب کشور در محور توجه سیاسیون و محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور قرار گرفته است. این اتفاق پس از ترور جنرال رازق فرمانده پیشین پولیس قندهار پیش آمد.
حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور وقتی از سفر روسیه برگشت، خیلی فوری راهی قندهار شد و با بزرگان و خانواده جنرال رازق دیدار و گفت‌وگو کرد.
بحث برگزاری انتخابات پارلمانی ۲۸ میزان گذشت و اکنون یک بار دیگر موضوع ترور جنرال رازق، در محور توجه سیاسیون کشور قرار گرفته است.
امروز چهار شنبه ۲ عقرب، عطا محمد نور و دیگر اعضای ایتلاف ملی بزرگ به منظور غم‌شریکی با خانواده جنرال رازق، رهسپار قندهار شدند.
رییس جمهور غنی نیز در پی فشار بزرگان و خانواده شهید رازق، روز گذشته به قندهار رفت. در سفر رییس جمهور غنی از پاکستان خواست طراحان حمله بر جنرال رازق را تحویل حکومت افغانستان بدهد.
رییس جمهور در دیدار با بزرگان قندهار حرف‌های کلان-کلان زیاد گفت و چند مرکز نظامی و جاده را به نام جنرال رازق، نام گذاری کرد.
بزرگان قندهار و خانواده جنرال رازق از رییس جمهور غنی خواسته بودند که به این ولایت سفر کند و در مورد ترور فرمانده رازق، پاسخ ارائه کند.
آقای رییس جمهور غنی، فراموش کرده است که پس از ترور شدن، ارتقای رتبه و نام‌گذاری جاده به نام یک جنرال برای مردم جذاب نیست و به یک امر کلیشه مبدل شده است.
براساس گزارش‌ها قرار است شماری دیگر از سیاسیون کشور به زودی راهی ولایت قندهار شوند و با خانواده جنرال رازق دیدار کنند.
ترور جنرال رازق برای مردم و نیروهای سیاسی یک شوک بود. وقتی خبر ترور جنرال رازق رسانه‌ای شد، تمامی کاربران فیسبوک با گذاشتن عکس جنرال رازق، پروفایل فیسبوک شان را تغییر دادند.
گزارشاتی وجود دارد که با سفر عطا محمد نور به قندهار، اعضای ایتلاف ملی بزرگ با خانواده و بزرگان جنوب کشور دیدار کند و در ارتباط به ترور جنرال رازق، تصمیم بگیرند.
عطا محمد نور در یکی از مراکز رای‌دهی در بلخ گفته بود که انتقام قطره قطره خون جنرال رازق را می‌گیرد و او را قهرمان توصیف کرد.
اختر سهیل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا