آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

حزب جنبش ملی؛ قیصاری علیه جنرال دوستم شورید

روز گذشته (سه شنبه ۸ اسد) گزارش‌هایی منبی بر این که نظام‌الدین قیصاری خود را رهبر حزب جنبش ملی اعلام نموده و هیئت رهبری حزب را معرفی کرده، رسانه‌ای شد.

روز گذشته (سه شنبه ۸ اسد) گزارش‌هایی منبی بر این که نظام‌الدین قیصاری خود را رهبر حزب جنبش ملی اعلام نموده و هیئت رهبری حزب را معرفی کرده، رسانه‌ای شد.
به گزارش خبرگزاری دید، نظام‌الدین قیصاری –از فرماندهان اسبق جنرال دوستم در فاریاب- که یک سال پیش به دستور محمد اشرف غنی در شمال بازداشت، لت‌وکوب شدید و زندانی شده بود، به تازگی خود را رهبر حزب جنبش اعلام نموده، محمد داود غوره‌گی را به‌ حیث معاون خود و حاجی محمد را به‌ حیث نماینده ویژه خود در زون غرب کشور تعیین کرد.
چند روز پیش فایل‌های تصویری از نظام‌الدین قیصاری منتشر شد که در آن به جنرال دوستم تاخته و گفت که آقای دوستم مانع رفتن او به فاریاب شده است.
او در این فایل‌های تصویری از نزدیکی‌اش به تیم انتخاباتی اشرف غنی نیز خبر داده و تاکید کرد که در این راستا رایزنی‌های با ارگ ادامه دارد، ولی حکومت در این مورد سکوت کرده و تاکنون چیزی نگفته است.
جنرال دوستم نیز در سخنانی که کنایتاً به قیصاری تاخته و گفت که اگر جنرال دوستم نمی‌بود به این‌ها(قیصاری) لوبیا هم نمی‌دادند.
در گذشته نیز افراد وابسته به جنرال دوستم پس از این که با حکومت کار کرده‌اند علیه او شوریده و جنرال را به دیکتاتوری و تک روی در رهبری حزب جنبش متهم نموده‌اند. سید نورالله، ایشچی و برخی چهره‌های دیگر جنش ملی از این افراد هستند.
در همین حال، آقای قیصاری همچنان انجینر ذبیح‌الله را به‌حیث رییس دفتر ولایتی حزب جنبش در ولایت جوزجان، حاجی محمد یاسین را به‌ حیث رییس جنبش جوانان ولایت جوزجان و سید بکتاش سیاوش را به حیث معاون جنبش جوانان ولایت جوزجان منصوب کرده و کمرشان را بست.
گفتنی است که برخی آگاهان می‌گویند تیم ارگ از در تلاش تضعیف جنرال دوستم در شمال بوده و در آینده نیز شاهد جدایی افراد جنرال دوستم از کنار او خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا